پاک فطرت: دولت با شفاف سازی در بورس دست رانت‌خواران را قطع کند

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک دهه فجر در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت در کنترل بازار و قیمت اجناس خوراکی ناتوان است نرخ اجناس خوراکی و مصرفی روز به روز افزایش پیدا می‌کند یک روز قیمت مرغ و روز دیگر قیمت مرغ و تخم مرغ زیاد می‌شود و هر روز شاهد مشکلی در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: از طرفی دیگر با افزایش قیمت مصالح ساختمانی روبه‌رو هستیم نرخ مصالح ساختمانی به خصوص سیمان و فولاد هر روز در حال افزایش است. آقای رزم‌حسینی آیا می‌دانید قیمت سیمان در یک ماه گذشته بیش از دو برابر شده است و تعیین نرخ آن دست دلال‌ها افتاده است امیدواریم این وزارتخانه نظارت بیشتری بر بازار داشته باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت بازار بورس در تذکری به رییس جمهور و وزیر اقتصاد گفت: متولی بازار بورس کیست؟ آیا نباید دولت جوابگو باشد؟ دولت تلاش کرد تا بورس فعال شده و مردم سرمایه‌های خود را در بورس آورند به طوری که رییس جمهور شخصا از مردم دعوت کرد تا در بورس سرمایه گذاری کنند. مردم نجیب ما هم برای رونق تولید با اندک سرمایه‌های خود وارد بورس شدند.

وی ادامه داد: زن خانه‌دار، دانش آموز و دانشجو، کارمند و کارگر همه با سرمایه‌های اندک‌شان وارد بورس شدند و متاسفانه سرمایه آنان نصف شده است. اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند دیگر مردم رغبتی نخواهند کرد که سرمایه‌های حلال خود را در بورس نگه دارند که نتیجه آن رونق دوباره دلالی است.

از طلا و ارز چه خبر؟
هم اکنون بخوانید

پاک فطرت خاطر نشان کرد: سرمایه ویترین اقتصاد کشور است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. ویترین اقتصاد کشور در بحث تولید بورس بوده ولی اکنون بورس به حیات خلوت وزارت اقتصاد تبدیل شده و هرگونه می‌خواهد با آن دستوری برخورد می‌کند. لازم است وزیر اقتصاد بورس را با حساب و کتاب مدیریت کرده و دولت نیز با شفاف سازی در بورس دست رانت‌خواران را قطع کند.

پاک فطرت در تذکری دیگری از هیات رییسه خواست که نظم مجلس شورای اسلامی را رعایت کنند به خصوص در زمان طرح سوال از وزرا که در آن جلسات وزیر نمی‌تواند به سوالات نماینده سوال کننده گوش کند.

به گزارش ایسنا، علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر پاک فطرت در مورد بورس اظهار کرد: کسانی که مردم را به بورس دعوت کردند باید در برابر دعوت‌شان احساس مسئولیت کنند تا یک روزی نیاید که مردم را به جاهایی دعوت کرده و مردم آن زمان آن دعوت را دیگر قبول نکنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا