رشد ۳۹ درصدی طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال/ کاهش ۲ درصدی ازدواج در نیمه نخست امسال

به گزارش ایسنا، اگرچه به طور کلی آمار طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال در شش ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی داشته است اما مطابق با آمار همین گزارش، تعداد طلاق ثبت شده در بهار ۹۸ با مدت ازدواج کمتر از یک سال ۲۸۷۳ بوده است که با رشد ۱۱ درصدی طی سه ماه به ۳۲۰۹ طلاق در تابستان ۹۸ رسیده است. از این رو روند رشد طلاق با مدت ازدواج کمتر از یک سال از بهار به تابستان که در سال گذشته ۱۱ درصد بوده است و اکنون به ۳۹ درصد رسیده است؛ قابل تامل است.

همچنین آمار مربوط به طلاق با مدت ازدواج‌های بیشتر از یک سال در تابستان ۹۹ نیز نسبت به بهار سال جاری رشد داشته است.

تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج یک تا پنج سال از ۹۹۸۲ طلاق در بهار ۹۹ با رشد ۳۷ درصدی به ۱۳۶۹۱ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.

 تعداد طلاق ثبت شده با مدت ازدواج پنج تا ۱۰ سال نیز از ۸۵۵۱ طلاق در بهار ۹۹ با رشد ۳۵ درصدی به ۱۱۵۸۸ طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است.

همچنین میانگین طول مدت ازدواج در تابستان ۹۹ قبل از اولین طلاق، ۱۰ سال ذکر شده است.

از سوی دیگر ۳۴۹۱۰ رویداد طلاق ثبت شده در بهار ۹۹ با رشد ۳۷ درصدی تنها طی سه ماه به ۴۸۱۲۲ رویداد طلاق در تابستان ۹۹ رسیده است. در حالی که همین آمار در سال گذشته تنها ۱۵ درصد رشد داشت و اکنون با رشدی بیش از دو برابر مواجه است.

 تعداد رویداد ازدواج ثبت شده در بهار ۹۹ نیز که ۱۲۷ هزار و ۴۱۷ ازدواج بود با رشد ۲۶ درصدی به ۱۶۱ هزار و ۵۵۶ رویداد در تابستان ۹۹ رسیده است. از سوی دیگر اما اگر تعداد رویداد ازدواج ثبت شده در شش ماهه نخست سال جاری را با همین آمار در شش ماهه نخست سال گذشته مقایسه کنیم در می‌یابیم که به طور کلی تعداد رویداد ازدواج ثبت شده شش ماهه نخست امسال ۲ درصد کاهش داشته است.

جدیدترین خبر از حل مشکل پوشش بیمه ای رانندگان و صیادان
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، بسیاری از کارشناسان معتقدند پایین بودن سن برخی زوجین به هنگام ازدواج و نداشتن مهارت‌های کافی برای شروع زندگی، تکرار اشتباهات گذشته در ازدواج مجدد، ازدواج عجولانه، مشکلات اقتصادی و… از جمله دلایلی است که به افزایش آمار طلاق کمک می‌کند، از این رو لزوم مشاوره‌های پیش از ازدواج در شرایط فعلی بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا