تبدیل تهران به شهری انسان محور

به گزارش ایسنا، محمدرضا جوادی یگانه در نشست خبری امروز دوشنبه ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تشریح عملکرد یک ساله معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: سال سختی داشتیم و به یک سالگی مقابله با شیوع کرونا ویروس نزدیک می شویم. در این سال ما شاهد دو گانگی سلامت و معیشت بودیم. در همین راستا شهرداری تهران نیز با مشکلات متعدد مالی روبرو بود و تلاش شده بر اساس رویکرد موجود در مدیریت شهری یعنی شهری برای همه در حوزه فرهنگی اجتماعی اقدام کنیم.

وی افزود: تلاش کرده ایم شهر خودرو محور را به انسان محور تبدیل کنیم و به گونه ای شهر را تغییر دهیم که مردم برای اموری به غیر از کار و خرید به بیرون بیایند و احساس کنند در شهر مهم و تاثیرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از درخواست های اصلی مردم در نظرسنجی های انجام شده تحقق عدالت اجتماعی میان شمال و جنوب شهر است، افزود: ما در ۳۵۲ محله شهر تهران سرای محلات داریم و حضور بخش های فرهنگی در تمامی حوزه های شهرداری تهران مشهود است. در جهت تحقق ایده مردم محور بودن شهر تلاش کرده ایم که رقیب نهادهای مردمی قوام یافته در جامعه نباشیم و هر کجا که کار خوبی انجام می شده تنها به این نهادها کمک کرده ایم. به شکلی که در محرم سال جاری با اصناف و مساجد ارتباط گرفتیم و اگر قرار بود چیزی توزیع شود از طرق مساجد این کار انجام شد. در حوزه فرهنگ و هنر نیز با جشنواره فیلم فجر و تئاتر فجر همکاری داشتیم.

ایجاد آزمایشگاه سلامت محصول در میادین میوه و تره‌بار
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: در محرم امسال اقدامات شهرداری بیشتر از سال های گذشته بود اما دیده نشد چرا که مردم به دلیل شیوع کرونا در هیات نبودند. بی تردید اصرار ما این است که کار باید به دست مردم انجام شود.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای یوم الله ۲۲ بهمن نیز گفت: در ۲۲ بهمن امسال شرایط ویژه ای داریم. از ابتدایی که شیوع کرونا اعلام شد ما آموزش در سرای محلات را آغاز کردم و خوشبختانه آموزش های گسترده ای در شهر داده شد. برای نوروز بر خلاف سال های گذشته که برگزاری نوروزگاه را داشتیم به سمت نوروزخانه حرکت کردیم و در راستای آن برگزاری کنسرت های آنلاین و خوانش متن های تئاتر انجام شد.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا