۲ میلیارد دلار در کرمانشاه سرمایه گذاری می کنیم

بیژن نامدار زنگنه در جلسه امروز (۱۸ بهمن) اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با اشاره به پیگیری راه اندازی پتروشیمی چهارم استان کرمانشاه در شهرستان اسلام آبادغرب گفت: با راه اندازی این پتروشیمی، استان کرمانشاه سومین قطب پتروشیمی کشور می شود.

وزیر نفت در تشریح اعتماد نو به نقل از برنامه ها و طرح های دیگر وزارت نفت در استان کرمانشاه، از سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری در این استان  خبر داد و افزود: کارهای این سرمایه گذاری با همکاری استانداری کرمانشاه در حال انجام است و مشاور طرح در حال بررسی کارهای آن است.

وی افزود: میدانهای گازی در شهرستانهای گیلانغرب و سرپل ذهاب وجود دارد که تصمیم گرفتیم در این سرمایه گذاری یک پالایشگاه گازی در گیلانغرب جهت شیرین سازی این گازها بزنیم و همچنین تصمیم داریم در محدوده این شهرستانها در نزدیکی مسیر راه آهن هم یک پتروشیمی بزنیم که ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار تن خوراک از هم اکنون برای آن مهیا است و اعتماد نو به نقل از برنامه داریم محصولاتی مانند پروپیلن و اتیلن در آن تولید کنیم.

وی از بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اصلی استان کرمانشاه یاد کرد وافزود: در همین راستا اعتماد نو به نقل از برنامه داریم برای بکارگیری نیروهای متخصص دراین پروژه ها واحدهای فنی و حرفه ای استان را برای تربیت این نیروها فعال کنیم، چرا که نیروهای متخصص در استان کم است و از هم اکنون باید برای تربیت این نیروها اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کنیم.

زنگنه از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هلدینگ خلیج فارس در استان کرمانشاه هم خبر داد وافزود: در این سرمایه گذاری قرار است صنایع پایین دستی مانند صنعت متیل آمین در سنقر و کلیایی با سرمایه گذاری ۵۰ میلیون دلاری احداث شود و همچنین اعتماد نو به نقل از برنامه داریم یک صنعت تولید اتیلن اکساید در استان راه اندازی کنیم.

بهره‌برداری از سد کلقان چای بستان آباد آغاز شد
هم اکنون بخوانید

وزیر نفت از اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی برای راه اندازی سه پارک کریستال ملامین، پلی اتیلن و متیل آمین در استان خبر داد وافزود: یکی از این پارک ها در منطقه اورامانات خواهد بود.

زنگنه به نیاز استان به راه اندازی پالایشگاه آناهیتا هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز کاری درخصوص این پروژه صورت نگرفته و باید همه برای راه اندازی آن تلاش کنیم.

وزیر نفت با اشاره به برخوداری ۹۵ درصد جمعیت استان از نعمت گاز گفت: برای گازرسانی در این استان ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و بازهم اعتبارات بیشتری نیاز داریم تا تعادل گازرسانی میان شهرستان های استان را داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا