پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا در لاهه درخشان است/ در دوران جنگ اقتصادی با تمام قدرت به عمران و آبادانی کشور پرداختیم/دهمین تولید کننده فولاد در دنیا هستیم


پیروزی حقوقی ایران بر آمریکا در لاهه درخشان است/ در دوران جنگ اقتصادی با تمام قدرت به عمران و آبادانی کشور پرداختیم/دهمین تولید کننده فولاد در دنیا هستیم

رئیس جمهور، گفت: دکتر مصدق یکبار به دادگاه لاهه رفت و این در تاریخ ماند، ما در این دولت بارها به دادگاه رفتیم و پیروز خارج شدیم.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در چهل و چهارمین هفته از پویش افتتاح طرح‌های ملی طی سخنانی ضمن تبریک به مناسبت ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: به مردم عزیز به مناسبت ایام دهه فجر تبریک عرض می‌کنم به ویژه مردم زنجان که ۵ طرح از طرح‌های امروز در این استان افتتاح شد. در روزهای اخیر دولت یک موفقیت بزرگ در دادگاه لاهه به دست آورد و این چندمین پیروزی است که در این دادگاه به دست میاوریم. این بسیار مهم است؛ در حوزه حقوقی وقتی بحث می‌شود، آن‌ها صدها هزار کارشناس و متخصص در کنارشان دارند و ما چند دیپلمات معدود داریم اما پیروزی این عدد کم ما در مقابل آن ها زیبا و درخشان است.

وی افزود: در بحث حقوقی هم کم پیش آمده است که ما مباحث را به دادگاه لاهه ببریم و این دلیل خاص خودش را دارد اما در این دولت ما تصمیم گرفتیم بحث را به دادگاه بکشانیم. موفق شدیم که در دادگاه بین‌المللی لاهه یک رای قاطع را علیرغم اینکه آن‌ها کارشناسان زیادی را بسیج کرده بودند، بگیریم که آمریکا باید تمامی تحریم های انسانی را قطع کند. اگرچه چنین نکرد اما این عجیب و قانون شکنی بود که در دنیا مطرح شد و به حیثیت دیپلماتیک، سیاسی و حقوق آمریکا آسیب وارد کرد.

روحانی بیان کرد: در مرحله بعد آمریکایی‌ها گفتند که این دادگاه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران را ندارد و ماه‌هاست که دارد بحث می‌شود میان حقوقدانان دو کشور. دکتر مصدق یکبار به دادگاه لاهه رفت و این در تاریخ ماند، ما در این دولت بارها به دادگاه رفتیم و پیروز خارج شدیم.

وی ادامه داد: پیروزی‌های ما نشان داد که این ملت یک ملت بزرگ است که تحصیلکرده های این ملت در دیپلماسی، در زمینه حقوق و در سایر زمینه ها و در همه جا پیروزی های بزرگ و شگرف به دست می‌آورند.

اطلاعیه شماره (۲) کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا
هم اکنون بخوانید

روحانی با تاکید بر اهمیت صنایع فولاد، نساجی و پتروشیمی، اظهار داشت: یک بحث قدیمی از گذشته بود که ما سنگ را خارج کنیم ببریم کنار آب یا آب را بیاوریم در خدمت معدن؟ شیرین کردن آب و انتقال آن به صرفه ما است. به اضافه اینکه این آب برای آشامیدن مردم و مصارف دیگر هم استفاده می‌شود و در مجموع عمران و آبادانی ایجاد می‌کند.

وی افزود: شرق کشور از لحاظ امنیت ملی برای ما بسیار مهم است، اگر ایران را در نظر بگیرید کفه شرق و غرب برابر نیست. در غرب آب و زمین کشاورزی مناسب نیست، وقتی به شرق می‌روید مشکل اساسی آب است، وگرنه زمین وجود دارد. در دولت تدبیر و امید کار بزرگی برای انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان انجام گرفت. دو طرح دیگر هم هست که وزیر محترم توضیح دادند. این دولت طرح ها را ایجاد، کلنگ‌زنی و ریل‌گذاری برای دولت بعد می‌کند تا بتوانند مسیر را ادامه و آن را تکمیل کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت معادن کشور اظهار کرد: ما در این دولت یک رشد ۲۶ برابری در حوزه اکتشافات معدنی نسبت به قبل داشتیم. اینکه ما در کشور ۵ میلیارد تن سنگ آهن داریم که می‌توانیم آن‌ها را استخراج کرده، فولاد تولید و در داخل استفاده یا صادر کنیم یک موضوع مهم و استراتژیک است. ما در گذشته واردکننده فولاد بودیم و اکنون صادرکننده هستیم.

وی ادامه داد: ما اکنون دهمین تولید کننده فولاد در دنیا هستیم، میزان تولید فولاد در کشور طی هفت سال گذشته از ۱۵ میلیون تن در سال ۹۲ به ۲۶ میلیون تن در سال ۹۸ رسیده و البته آمار سال ۹۹ هنوز کامل نشده است. همچنین در حوزه محصولات فولادی ۱۶ میلیون تن تولید در سال ۹۲ داشتیم که اکنون به ۲۳ میلیون تن رسیده است و این رشد نشان می‌‌دهد که ما در حوزه معادن و صنایع معدنی تلاش‌ها و فعالیت‌های بسیاری داشتیم.

مصوبه الحاق فارس به هرمزگان را با جدیت پیگیری می‌کنم
هم اکنون بخوانید

روحانی با اشاره به اشاره جنگ اقتصادی سال‌های اخیر گفت: یکی از نکاتی که اشاره شد این بود که اکثریت این طرح‌هایی که افتتاح کردیم بخش عمده کارها و عملیات آن در سال های ۹۷ و ۹۸ انجام شد، یعنی در سال هایی که دشمن یک جنگ اقتصادی همه جانبه را علیه ما آغاز کرد اما در این شرایط ما با قدرت به عمران و آبادنی کشور پرداختیم. البته مشکلات و سختی هایی هم داشتیم و داریم اما شکست نخوردیم.

وی افزود: این به معنای آن است که ملت ما با نشاط زنده است که تحریم‌ها نتوانسته جلوی آنها را بگیرد؛ تحریم رنج و مشکلات فراوانی برای مردم ما ایجاد کرده است. 

روحانی با اشاره به تلاش‌های نا موفق دشمن برای سرنگونی انقلاب، گفت: دشمنان موفق نبودند اما ما به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کردیم. بسیار خوشحالم که همه افتتاح ها متمرکز در یک استان بود چون معمولاً افتتاحیه در چند استان انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه عزاداری و  عاشورا و تاسوعای زنجان نمونه بسیار بارز ولایتمداری مردم این استان است، ادامه داد: طرح‌هایی که امروز به بهره برداری رسید با هزینه‌ای معادل ۷ هزار میلیارد تومان اجرا شده‌ که  توسط بخش خصوصی انجام شده است. دولت، بانک‌ها و صندوق ذخیره ملی دخیل بوده‌اند اما بخش خصوصی به میدان آمد و کار به این بزرگی را انجام داد. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها بیش از ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌ا‌ند که اشتغال غیر مستقیم آن بیشتر است.

وی در پایان گفت: به مردم زنجان و مردم ایران تبریک می گوییم. افتتاح‌هایی که توسط دستگاه های مختلف  انجام می شود باعث شادمانی است. سال آینده،  چهل‌وسومین سال پیروزی انقلاب است، امیدواریم ملت ایران شاهد پیشرفت بیشتری باشند.

ادامه دارد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا