در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید قرار بگیرند

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، اسماعیل گرامی مقدم در سومین جلسه «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اظهار کرد: ما به عنوان حزب اعتماد ملی، ضمن این‌که کاندید حزبی خواهیم داشت، مقید و متعهد به اجماع‌سازی هستیم و این خط قرمز ماست. حزب اعتماد ملی همه‌ تلاش خود را برای معرفی نامزد خودش انجام می‌دهد و در عین حال به دنبال اجماع است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال معرفی شدن علی لاریجانی به عنوان نماینده حزب اصلاحات در انتخابات۱۴۰۰، تاکید کرد: اصلاح طلبان حتما در انتخابات ۱۴۰۰ ، بر نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهند کرد. اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند، باید مسئولیت آن هم بپذیرد و پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی ادامه داد: اصلاح طلبان در دوره قبل مجلس بر هویت اصلاح طلبی خود پافشاری کردند و با تجربه‌ تلخی که در حمایت از آقای روحانی بدست اوردند، به این نتیجه رسیده‌اند که منطقی است از کاندیدای اصلاح طلبی حمایت کنند که پاسخگوی آنان باشد. در خصوص آقای لاریجانی که شخصیتی محترم و معتدل هستند باید بگویم که ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

گرامی مقدم تصریح کرد: دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزدهای دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است و تجربه سال ۸۴ تکرار نخواهد شد و اصلاح طلبان در یک روند منطقی و مسئولیت پذیرانه بر سر یک نامزد ائتلاف خواهند کرد.

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده گریس‌بند نادین فرتاک پارسیان/قرائت کیفرخواست متهمان
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند، گفت: در غیر این صورت دیگر مشارکت حزبی به شمار نمی‌آید. وقتی شورای نگهبان نامزد ما را تاییدکرد، آن وقت با احزاب اصلاح‌طلب و همفکران خود در مسیر ائتلاف همکاری خواهیم‌ کرد.

وی درباره حمایت اصلاح طلبان از دولت روحانی تصریح کرد: در شرایط فعلی نسبتی بین اصلاح طلبان و آقای روحانی وجود ندارد؛ چرا که تناسب این رابطه را دفتر آقای روحانی به هم ریخته است و عملا اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی مسئولیتی ندارند. اما در پرونده هسته‌ای اصلاح طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی بودند، هستند و خواهند بود.  ما فقط مسئول بخشی هستیم که از آقای روحانی در آن دفاع کردیم و هیچ اصلاح طلبی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند. بنده به مردم گفتم که به آقای روحانی رای بدهند و مسئول رای خود هستم. من در عملکرد آقای روحانی درمورد پرونده هسته ای کوچک ترین مشکلی نمیبینم.

سخنگوی حزب اعتماد ملی درباره اعتماد نو به نقل از برنامه اعتماد ملی برای دولت سیزدهم، گفت: اعتماد نو به نقل از برنامه ما برای دولت بعدی بر اساس تولید خواهد بود. رهبری که سال۹۹را سال جهش تولید نامیده اند. قطعا در کشوری مثل ایران با این جمعیت و پتانسیل های عظیمی که وجود دارد، نباید صرفا بر اساس منابع زیرزمینی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کرد. نظام بانکداری در ایران را سم مهلکی برای اقتصاد می‌دانم و با این قوانین بانکی تولید به هیچ وجه ممکن نیست.اگر ما دولت را در اختیار بگیریم اولین اصلاحات ما در نظام بانکداری خواهد بود.

ایران به هند پیشنهاد امضای توافق راهبردی مشابه قرداد تهران و پکن داده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا