اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای بهبود کیفیت آب شرب سنندج

بهمن مرادنیا شامگاه امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج و واحد ازون زنی اظهار کرد که شیرینی همزمانی ایام دهه فجر با افتتاح این پروژه برای کردستانی‌ها بیشتر خواهد بود.

وی افزود که یکی از مطالبات مردم کردستان دسترسی به آب شرب سالم و پایدار بوده است.

استاندار کردستان تصریح کرد که برای تامین آب سالم و پایدار در کردستان ۱۰۰ میلیارد تومان در سالجاری و ١۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد که تامین اعتبار سدهای گاران، رمشت و سیاه زاغ با توجه ویژه رئیس سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه صورت گرفته است.

مرادنیا ادامه داد: با نگاه ویژه دکتر نوبخت، حضور هرباره‌ ما در سازمان اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه به صورتی بوده که هیچگاه دست خالی از آن خارج نشده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد که با وجود منابع آبی عظیمی که در اختیار ماست، کمبود و بی کیفیت بودن آب شرب برای مردم قابل قبول نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه خبرهای خوبی در حوزه تامین آب و آبرسانی برای کردستانی‌ها داریم‌ که تصمیم‌گیری برای آن در روزهای آینده انجام می‌شود یادآور شد که امیدواریم با افتتاح این پروژه مردم سنندج طعم آب سد آزاد را بچشند.

محمد حسین رضوی، مدیرعامل شرکت توسعه منابع آبی و نیروی ایران در ادامه اظهار کرد که قریب به ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه‌ آب کردستان طی ١۵ سال اخیر انجام شده و این کارها بیشتر در خصوص تامین آب بوده است.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به وزارت راه و شهرسازی منتقل شد
هم اکنون بخوانید

وی افزود که یک هزار میلیارد تومان برای به ثمر رسیدن نتایج پروژه های چند ساله حوزه آب در کردستان نیاز است و با توجه به زحمات استاندار و نگاه دولت این مبلغ به کردستان اختصاص خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آبی و نیروی ایران تصریح کرد که اگر این تامین اعتبار اتفاق بیافتد در کمتر از یک سال، آب سد آزاد به سنندج انتقال می‌یابد.

وی عنوان کرد که اکنون حدود ۲ متر مکعب در ثانیه آب از این سد انتقال می‌یابد که ظرفیت پیش بینی شده آن ۷ متر مکعب در ثانیه است.

رضوی در پایان یادآور شد: با انتقال آب سد آزاد علاوه بر نیازمندی آب شرب سنندج نیازهای صنعتی و کشاورزی این شهر و شهرستان‌های دیگر استان تامین خواهد شد.

محمدحسین محمدی، مدیر عامل آبفای کردستان در ادامه خاطرنشان کرد که سنندج با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری خود سالانه ۵۰ میلیون متر مکعب آب تصفیه شده از سد قشلاق را مصرف می‌کنند.

وی گفت: شرکت آبفای کردستان به لحاظ سلامت آب، سیستم‌های آزمایشگاهی و تجهیزات تصفیه آب در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

مدیر عامل آبفای کردستان اظهار کرد که وجود زمین کشاورزی بالا دست، حوزه آبریز گسترده که مورد مصرف متفاوت قرار می‌گیرد و قدمت بالای این سد، طعم و بوی آب سد قشلاق تغییر یافته و مورد اعتراض مردم بوده است.

وی افزود که مهمترین کار گندزدایی آب ورودی تصفیه خانه با کلرزنی بود که به سیستم ازن زنی تغییر یافت که ایمنی گندزدایی اولیه و حذف کلر را موجب می‌شود و در کاهش طعم و بوی آب موثر است.

افزایش بی‌سابقه صادرات فرش دستباف ترکیه به عربستان
هم اکنون بخوانید

محمدی در پایان یادآور شد که سیستم مورد استفاده جدید تصفیه خانه سنندج که توسط شرکتی دانش بنیان داخلی ساخته شده حدود ١۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا