لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت غیر واقعی بود/ امیدواریم دولت از فرصت کنونی برای اصلاح بودجه استفاده کند


لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت غیر واقعی بود/ امیدواریم دولت از فرصت کنونی برای اصلاح بودجه استفاده کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت دارای مشکلاتی اعم از برآورد غیرواقعی، کسری بودجه، وابستگی به نفت بود که در کمیسیون تلفیق تلاش شد در آن اصلاح صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز ( سه‌شنبه ۱۴ بهمن) مجلس شورای اسلامی پسا از رد کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ توسط نمایندگان گفت:همه مردم آگاه هستند که نمایندگان و اقتصاددانان حاضر در کمیسیون تلفیق و نخبگان تلاش کردند تا لایحه بودجه اصلاح شود. لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت دارای مشکلاتی اعم از برآورد غیرواقعی، کسری بودجه، وابستگی به نفت بود که در کمیسیون تلفیق تلاش شد در آن اصلاح صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس تلاش شد با رویکرد توجه به معیشت مردم و مناطق محروم، حذف رانت‌ها، توجه به تولید و اشتغال، رفع تبعیض و سیاست تک نرخی برای جلوگیری از رانت در ارز در کمیسیون تلفیق اصلاحات صورت گیرد. دولت در مواجهه با اصلاح ساختار بودجه که از سوی کمیسیون تلفیق صورت گرفت، تعامل مناسب نداشت و امروز نیز در این نشست شاهد آن بودیم.

وی گفت: امیدواریم دولت از فرصت کنونی برای اصلاح بودجه استفاده کند و هر چه سریعتر لایحه را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و در این راستا از تجربه کمیسیون تلفیق نیز بهره ببرد.

 

 

همه جناح‌های سیاسی از توافق هسته‌ای احتمالی حمایت کنند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا