۲۰۲۰ بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم!

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، اقتصاد آمریکا در سال ۲۰۲۰ همانند بسیاری از کشورهای دیگر تحت تاثیر کرونا قرار گرفت و این مساله شرایط بی سابقه ای را برای آن رقم زد. رشد اقتصادی منفی ۳.۵ درصد این کشور در سال قبل حتی بدتر از چیزی بود که در رکود بزرگ ۲۰۰۹ به ثبت رسید و این مساله، لقب بدترین عملکرد اقتصادی را از زمان جنگ جهانی دوم از آن ۲۰۲۰ می کند. سال ۲۰۲۰ برای بازار کار نیز سال بسیار بدی بود و ۱۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر بیکار هستند.

طبق اعلام وزارت بازرگانی آمریکا، تنها رشد اقتصادی منفی ۱۱.۶ درصدی سال ۱۹۴۶ از عملکرد اقتصاد در سال ۲۰۲۰ بدتر بوده و نوار ۱۱ سال رشد اقتصادی مثبت نیز در نتیجه این اتفاق پاره شده است. برای سال ۲۰۲۱ اگرچه قطعیت زیادی برای ثبت رشد مثبت وجود دارد اما اینکه چه رشدی تجربه شود محل اختلاف نظر بسیاری است. دولت ماه قبل یک بسته حمایتی ۹۰۰ میلیارد دلاری را اجرا کرد و جو بایدن نیز به دنبال تصویب یک بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری است اما بانک مرکزی با توجه به قرار داشتن نرخ بهره در محدوده صفر درصدی و تزریق سنگین نقدینگی دست پری برای آغاز در جدید سیاست های حمایتی ندارد. 

برخی از اقتصاددانان هشدار داده اند ریسک وقوع یک رکود دیگر در سال ۲۰۲۱ جدی تر از آن است که نادیده گرفته شود. مارک زندی- اقتصاددان ارشد در موسسه مودی انالتیکس گفت: اقتصاد هنوز در حال دست و پا زدن است و وضعیت آن در پایان سال بستگی به این خواهد داشت که تاچه اندازه واکسن ها موفق عملکرد کرده و شیوع کرونا تا چه حد مهار شده باشد. برآورد من این است که حدود پنج میلیون شغل به طرز غیرقابل بازیابی از دست رفته باشند و باید برای شاغلین بیکار شده فرصت های شغلی تازه ای ایجاد شود که زمان بر و هزینه بر خواهد بود. 

فاصله حقوق دریافتی حقوق کارمند رسمی با قراردادی به ۲۰ درصد کاهش یافته است
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا