شهردار اراک برکنار شد

محمد کریم شفیعی شهردار اراک نهم بهمن ماه در جلسه استیضاح شهردار اراک در صحن رسمی شورای شهر، در پاسخ به سوالات ۱۷ گانه اعضای شورا در فرصت ۳۰ دقیقه ای خود با اشاره به عدم حضور خود در دو جلسه قبل جهت پاسخگویی به سوالات به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای شورا در جلسه اول و بیماری در جلسه دوم پاسخگویی، بیان کرد: باید دلیل عدم اقناع اعضای شورا از پاسخ ها نیز بیان شود و مردم حق دارند که بدانند در شهرداری و شورا چه می گذرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تمام اسناد و مدارک را به صورت شفاف در سامانه عیان گذاشته است تا مردم مطلع باشند و اگر شورا اعتقادی به شفاف سازی ندارد، موضوع دیگری است، افزود: از یک فروردین ماه ۹۸ تاکنون حتی یک نفر، به عنوان کارمند شهرداری بکارگیری نشده است. لیستی ۹۴ نفره ارائه شد که افرادی در سال ۹۶ و ۹۷ وارد شهرداری شده اند، نامه ورود این افراد به شهرداری در دوره ریاست محمد حسین فدایی ارائه شد، چه اتفاقی در قبال این مسئله تاکنون افتاد، هیچ، اما در دوره من کسی بکارگیری نشده است.

شفیعی تصریح کرد:  در قالب ۱۰ صفحه جواب سوالات ۱۶ گانه اعضای شورا داده شده است و امیدوارم که منتشر شود تا مردم مطلع باشند، منصفانه بود که در کنار طرح سوالات در این جلسه، پاسخ ها هم قرائت می شد تا مردم در جریان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شهرداری اراک را یک فروردین ماه ۹۸ تحویل گرفتم و اعتماد نو به نقل از برنامه ای به اعضا در قالب اعتماد نو به نقل از برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه شد، گفت: امروز میزان تحقق این اعتماد نو به نقل از برنامه باید رصد شود. اگر شورا براساس این اعتماد نو به نقل از برنامه و رزومه و سوابق کاری بنده که مورد تایید وزارت کشور و استانداری قرار گرفته است، پیش می رود، باید ارزیابی کند که امروز کجای این اعتماد نو به نقل از برنامه قرار داریم و چقدر اعتماد نو به نقل از برنامه ها اجرایی شده است.

شهردار اراک در بحث منابع انسانی اظهار کرد: ستون فقرات هر مجموعه ای منابع انسانی است و باید با مدیریت منابع انسانی و مالی در جهت اهداف سازمان حرکت کنیم، در روز حضور من در اراک مشخص نبود که شهرداری چه تعداد نیرو دارد، اما امروز می دانیم چند نفر نیرو در شهرداری وجود دارد و نمی شود تحت هیچ شرایطی به شهرداری نیرو تحمیل کرد. اینکه یک شخص در شورا نیروهایی از فامیل درجه یک، دو و سه خود را به مانند سال ۹۶ و ۹۷ وارد شهرداری کند و از من انتظار داشته باشد بپذیرم، قطعا انجام نشده است و حتی ۱۰ نفری که قبل از اولین استیضاح من در ابتدای سال جاری به مراجع ذیربط معرفی شدند از مجموعه شهرداری خارج شدند.

کشف سلاح جنگی در شمال تهران
هم اکنون بخوانید

وی در واکنش به اعتراض طوفان محمدی مبنی بر اینکه “شهردار خارج از بحث سوالات در حال صحبت است، وی ۲۷ دی ماه اصلا در شورا حاضر نشده است، اما اینکه در شورا حاضر شده ولی به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا از شورا خارج شده دروغ است”، گفت: مسائل شهر و مردم امروز این نیست که شفیعی روز شنبه در شورا حاضر بوده یا نبوده است.

شفیعی تصریح کرد: امروز شهرداری اراک یک اعتماد نو به نقل از برنامه ۵ ساله دارد و سال گذشته یک برش از این اعتماد نو به نقل از برنامه اجرایی و بودجه محور محله نیز مشخص شد و در واقع کار فنی و علمی انجام گرفته است و می دانیم برای چه محله ای باید چه کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در روز تحویل گرفتن شهرداری تنها ۶ میلیارد تومان در حساب موجود بود، حساب ها مسدود و حقوق ها با دو سه ماه تاخیر پرداخت می شد و چهار درصد سختی کار کارگران به مدت ۱۰ سال پرداخت نشده بود، اما سال گذشته این ۴ درصد پرداخت شد، گفت: امروز کارگران در روز ۲۸ یا ۲۹ هر ماه قبل از کارمندان حقوق می گیرند و از روز اول تاکنون سعی شده است که حقوق نیروهای شهرداری به روز باشد که خوشبختانه این هدف به انجام رسید و حتی کوچکترین اعتراض و تحصن از باب حقوق صورت نگرفته است.

شهردار اراک با اشاره به پرداخت ۵۲۹ میلیارد تومان بدهی طی دو سال اخیر، افزود: امروز تمام بدهی پیمانکاران پرداخت شده است و سنوات بازنشستگان ظرف یک هفته پرداخت می شود، علاوه بر آن پروژه های نیمه تمام نیز به اتمام رسیده است. شهرداری دو سال پیش بیش از یک برابر بودجه بدهی داشت، اما بدهی ها امروز پرداخت شده است، ساختمان آفتاب در انتهای کار قرار دارد و در واقع در بحث پیمانکاران، کارگران و نیروهای بازنشسته بدهی به کسی وجود ندارد.

خیلی از قوانین مردانه نوشته شده است/ با نگاه گسترده‌تری عدالت فراگیر را برای همه افراد در نظر گرفته‌ایم
هم اکنون بخوانید

وی تاکید کرد: در سال ۹۸ بالای ۱۰۰ درصد بودجه تحقق یافت و بودجه ۶۸۰ میلیاردی امسال ۸۱۶ میلیارد تومان متمم دارد و در واقع ۱۱۰ درصد تحقق بودجه صورت گرفته است و این سطح درآمد حاصل اعتماد مردم به شهرداری است.

شهردار اراک در بحث عمرانی و شهرسازی اظهار کرد: طی دو سال اخیر رودخانه آسیب دیده اراک از سیلاب، بازسازی شد، ضمن اتمام پروژه های نیمه تمام، امسال پروژه های جدید آغاز و ۳۰۰ میلیارد تومان با قرار گاه قرارداد منعقد شده است، فاز دوم پیاده راه در اعتماد نو به نقل از برنامه کاری است و ساختمان مناطق شهرداری که اکثرا استیجاری است، در حال ساخت است، همچنین مدنظر است کل شهرداری و سازمان های تابعه به فضای ۴ هکتاری در کنار پل آزادگان منتقل شود.

وی اضافه کرد: شهرداری با همکاری دانشگاه اراک در حال تدوین منشور فرهنگی و اجتماعی شهر اراک است و برای کنترل کیفیت آسفالت با دانشگاه علم و صنعت مشغول همکاری هستیم. در بحث اتوبوس ۲۰ دستگاه به مدت یک سال زیر برف و باران مانده بود که وارد ناوگان شد، همچنین ۳۰ دستگاه در حال بازسازی و نوسازی است که وارد ناوگان خواهد شد، همچنین مطالعات brt در حال انجام است تا سال آینده در شهر اجرایی شود.

شفیعی با تاکید بر اینکه در میادین و پارک ها یک آب نمای فعال نداشتیم، اما امروز یک آب نمای غیرفعال نداریم، نورپردازی و روشنایی شهر و پارک ها انجام شده است و حتی روشنایی پارک باهنر انجام شده است، گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی موزه اسناد تاریخی که سالها بلاتکلیف باقی مانده بود، به بهره برداری رسید، سالن بلک باکس جزو پروژه هایی است که فونداسیون و ستون های آن در پارک شهر زده شده است.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه محمد کریم شفیعی با هشت رای مخالف اعضای شورا پس ۲۱ ماه حضور در شهرداری اراک، برکنار شد.

 با برکنار شدن محمد کریم شفیعی، مجتبی قاسمی، نادر اخوان ملایری، سعید بیاتیان و احمد حسنی به عنوان گزینه سرپرستی از سوی اعضا معرفی شدند که در نهایت بیاتیان با ۸ رای به عنوان سرپرست معرفی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا