رونق کشت‌های گلخانه‌ای راه برون رفت مشکلات کشاورزان اردستان

محمدمهدی برومندی امروز (پنج شنبه-۹ بهمن ماه) در نشست بررسی آب و کشاورزی شهرستان اردستان، اظهار کرد: امسال با عنایت کمیسیون کشاورزی مجلس برای سال آینده بودجه خوبی برای بخش کشاورزی کشور اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه اصفهان یکی از استان های مهم کشور در بخش کشاورزی است، افزود: حدود ۵۷۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۸۰ هزار باغ و حدود ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود. کشاورزان این استان نقش بسیار مهمی در ایجاد امنیت غذایی و توسعه بخش کشاورزی کشور دارد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در شهرستان اردستان به دلیل ظرفیت هایی که از سال های گذشته وجود داشته و دارد و تلاش هایی که هم اکنون انجام می شود، بیش از ۳۰۰ هزار تن در سال مجموع برداشت محصولات کشاورزی است که نسبت به جمعیت منطقه شایسته تقدیر است.

برومندی با بیان اینکه مهم ترین مسئله و مشکلاتی که کشاورزان استان و خصوصا شهرستان اردستان با آن مواجه هستند موضوع آب است، گفت: در شهرستان اردستان با توجه به محدودیتی که برای برداشت آب وجود دارد، نباید بیشتر از این به منابع زیرزمینی فشار وارد شود زیرا باعث خشک شدن قنات ها می شود، باید تلاش کرد تا بهره وری آب افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهایی که با آن بهره وری آب افزایش پیدا می کند توسعه کشت محصولات کشاورزی در محیط های کنترل شده و گلخانه است که با توجه به اعتماد نو به نقل از برنامه ششم توسعه، قانونگذار باید تا سال ۱۴۰۴ به ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور دست پیدا کند.

تاکید بر لزوم برخورد با هرگونه قصوری که منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شود
هم اکنون بخوانید

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۰ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور وجود دارد، گفت: ظرفیت رسیدن به هدف گذاری با سیاست های حمایتی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده وجود دارد و در شهرستان نیز کشاورزان باید به سمت کشت های گلخانه ای حرکت کنند.

برومندی راه اندازی شهرک گلخانه ای در اردستان را راه برون رفت مشکلات کشاورزان شهرستان اعلام کرد و گفت: به نظر می رسد وزارت نیرو باید موضوع تخصیص آب به شهرک گلخانه ای اردستان را تصمیم گیری و آن را مصوبه کند تا شرکت شهرک های گلخانه وزارت کشاورزی بستر راه اندازی این شهرک را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در حمایت از سرمایه گذار بخش گلخانه وجود ندارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی تمام توان خود را برای راه اندازی گلخانه در اردستان به کار خواهد گرفت. امسال اعتبارات بسیار خوبی برای توسعه گیاهان دارویی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی شده است که اردستان می تواند یکی از مناطق مستعد تولید گیاهان دارویی باشد.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: یکی دیگر از راهکارهای اساسی توسعه کشاورزی در شهرستان اردستان حرکت به سمت توسعه صنایع تبدیلی است که وزارت کشاورزی همه همکاری ها را با سرمایه گذاران انجام خواهد داد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا