شهردار اراک پنجشنبه استیضاح می شود

مرتضی سورانه ششم بهمن ماه در صحن رسمی شورای شهر در خصوص نامه هشت نفر از اعضای شورا جهت استیضاح شهردار اراک بیان کرد: نامه استیضاح شهردار ۳۰ دیماه نگارش و در دوم بهمن ماه در جلسه هیات رییسه مطرح شد و اعضای هیات رییسه نامه را بررسی کردند.

وی تصریح کرد: طبق ماده ۸۳ قانون شوراها که مسئله استیضاح را مطرح می کنند، چنانچه اعضای شورا از پاسخ شهردار به سوالات قانع نشوند یا شهردار از حضور در جلسه پاسخ استنکاف داشته باشد، باید در جلسه ای با توجه به ارایه مهلت حداکثر ۱۰ روزه به شهردار، روز استیضاح مشخص شود.

سورانه اظهار کرد: اگر ۳۰ دیماه هم مبنا باشد به هرحال تعیین روز استیضاح با رییس شوراست.

به گزارش ایسنا، فرزانه رحمتی نایب رییس شورا گفت: نامه در تاریخ ۳۰ دیماه ۹۹ ، در پایان وقت اداری شماره شد و یکم بهمن ماه رییس شورا در ساختمان شورا حضور نداشت، در نهایت نامه در جلسه دوم بهمن ماه هیات رییسه مطرح شد و قانون حاکی از آن است که روز نگارش نامه برای تعیین روز استیضاح باید مدنظر قرار گیرد. 

محمدحسین فدایی در این جلسه اظهار کرد: تفسیر رییس شورا از ماده ۸۳ شخصی و مغایر با قانون است، آیین نامه شورا حاکی از آن است که در صورت نبودن رییس شورا، وظایف به نایب رییس واگذار می شود .

به گزارش ایسنا؛ پیمان رشیدی نیز اظهارکرد: از قانون تفسیر به رای نشود و متناسب با چیزی که دوست داریم، آنرا تفسیر نکنیم. در حال حاضر دو بحث تعیین تاریخ شروع مهلت ۱۰ روزه استیضاح و سپس تعیین روز استیضاح مطرح است. دفتر شهری به صراحت اعلام کرده است که تاریخ شروع مهلت ۱۰ روزه مقارن است با تاریخ اعلام قانع نشدن اعضای شورا که مورخ ۳۰ دیماه است.

رفع مشکلات زیست محیطی «صنایع»، از اولویت‌های محیط زیست استان تهران
هم اکنون بخوانید

وی افزود: جلسه استیضاح را رییس شورا هماهنگ می کند، اما یادمان باشد که قرار است که در صحن رسمی استیضاح انجام شود و این نامه اعلام می کند که باید جلسه فوق العاده صحن ترتیب داده شود و برای هر دو موضوع راهکار قانونی کاملا مشخص است.

به گزارش ایسنا، جلسه استیضاح شهردار اراک روز پنجشنبه نهم بهمن ماه ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + هفت =

دکمه بازگشت به بالا