مرحوم خسروشاهی همواره اعتدال و میانه روی را در دستور کار داشتند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دین پرور- دبیرکل بنیاد نهج البلاغه – عصر امروز یکشنبه (۵ بهمن ماه) در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی که به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به صورت مجازی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره این استاد و پژوهشگر دینی اظهار کرد: آشنایی من با ایشان به ۵۰ سال پیش برمی گردد و در مکتب اسلام و در موسسه راه حق و در بسیاری از مواردی که ایشان دلسوزانه فعالیت داشتند و در صدد گسترش اسلام بودند از آغاز جوانی و طلبگی، علاوه بر درس و بحث و مباحثه، یک ویژگی دیگری نیز داشتند و آن اتحاد جهان اسلام و بیداری اسلامی در دوران خفقان طاغوت بود که با نوشتن مقاله، کتاب و برگزاری مجالس این رسالت را بر دوش داشتند.

وی گفت: همواره افکار و عقاید مختلف را می شنید و نسبت به آنها یک حالت اعتدال و میانه روی را داشتند. توجه به حقایق و سلیقه‌های مختلف را در دستور کار داشتند و مسئله مهم برایشان وحدت جهان اسلام و اینکه دشمن اصلی مسلمانان در حال حاضر چه کسی است، بود.

دبیرکل بنیاد نهج البلاغه تاکید کرد: مرحوم خسروشاهی همواره درصدد این بود که دشمن اصلی مسلمانان در جهان امروز را به آنها معرفی کند و همواره برای این امر به دنبال ایده هایی بود تا از این طریق مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند. هر ایده و دیدگاهی که داشت خود پیشقدممی شد و به این فکر نمی کرد که منتظر کسی بماند و به دنبال حامی باشد. البته در کارها نیز سعی می کردند از همکاری سایرین نیز استفاده کند.

اشیایی تاریخی که بوی خون می‌دهند...
هم اکنون بخوانید

دین پرور ادامه داد: ویژگی بعدی ایشان این بود که همواره در بحران‌ها و درگیری‌ها بهترین و صحیح ترین راه را انتخاب می‌کردند. در آن زمانی که بحران ها به حدی بود که حتی برخی از بزرگان دین نیز منحرف شدند ایشان بر سر اعتدال و حفظ وحدت باقی ماندند و از حوادث به خوبی خارج شدند. روحیه مذهبی و ولایی داشتند و علاوه بر اینکه به مسائل روز می‌پرداختند، هرگز از حضور در مجالس روضه و توسل دوری نمی‌کردند.

وی گفت: ارتباطی با شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی در داخل و خارج داشتند و با این افراد با اصول و ارکان اسلامی پیش می‌رفتند و همواره در بحث وحدت جهان اسلام سهیم و پیشقدم بودند. یک سازمانی در امور فرهنگی راه اندازی کردند که کتاب‌ها، مقالات و اسناد را در آنجا بارگزاری کردند که مجموعه این آثار و اسناد می‌تواند در جامعه امروز بسیار مهم باشد و یکی از مهمترین منابع تاریخ ایران و تشیع است که من همین جا از علما و مراجع می‌خواهم که این میراث را حفظ کنند و در اختیار نهضت‌های اسلامی قرار بدهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا