آلبانی یک دیپلمات روس را اخراج کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه دولت آلبانی اعلام کرد این دیپلمات به نام آلکسی کریووشیو را “عنصر نامطلوب” می داند و او را ملزم می سازد که در عرض ۷۲ ساعت خاک این کشور را ترک کند و در این خصوص به نقضهای “مکرر” محدودیتهای مقابله با همه گیری بیماری از سوی این دیپلمات از آوریل ۲۰۲۰ اشاره کرد.

این وزارتخانه تصریح کرد، نمایندگان ارشد وزارت خارجه نخست این موضوع را نزد سفیر روسیه در تیرانا مطرح ساختند اما این دیپلمات به نقض قوانین قرنطینه ادامه داد.

در این بیانیه تصریح شد:نمی توان به چالش کشیدن مکرر قوانین و گام های حفاظتی مربوط به همه گیری و بی اعتنایی به نگرانی های نهادهای دولتی آلبانی در ارتباط با آن را توجیه و تحمل کرد.

آلبانی به جهت مقابله با شیوع کروناویروس به اعمال منع رفت و آمد شبانه، استفاده الزامی از ماسک در فضاهای باز و بسته و همچنین فاصله گذاری اجتماعی پرداخته است.

وزارت خارجه آلبانی جایگاه این دیپلمات را اعلام نکرده و جزئیات بیشتری درباره موارد نقض ارائه نکرد اما گفت که این اخراج “به جهت تضمین سلامت و ایمنی همه شهروندان، چه آلبانیایی و چه غیر آن، لازم است”.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: دولت آلبانی “خواستار تقویت شدن روابط دوستان با فدراسیون روسیه است”.

هنوز اظهارنظری از سوی مقامهای روسیه در این خصوص مطرح نشده است.

انتهای پیام

ایران به دنبال افزایش ارائه تسلیحات به روسیه است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا