آمریکا گروه‌های امدادرسان را از تحریم‌های مربوط به انصارالله یمن مستثنی کرد

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا با این حکم با هدف دادن مجوز به گروه‌های امدادرسان برای حمایت از طرح‌های انسان دوستانه و ایجاد دموکراسی، آموزش و حمایت از محیط زیست بخش‌های امدادرسان را از تحریم‌های تحمیلی علیه انصارالله یمن مستثنی کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، در سایه تصمیمش برای درج نام انصارالله یمن در لیست سازمان‌های تروریستی به واسطه صدور مجوزهایی بخش انسانی و امداد رسانی را از تحریم‌های احتمالی علیه انصارالله یمن مستثنی کرده است.

دفتر نظارت بر سپرده‌های خارجی چهار مجوز شامل اقدامات رسمی دولت آمریکا، فعالیت‌های رسمی برخی سازمان‌های بین‌المللی، برخی معاملات در حمایت از سازمان‌های غیردولتی در یمن و نیز معاملات مربوط به صادرات، ازسرگیری صادرات کالاهای زراعی، دارویی و تجهیزات پزشکی و به روز کردن برخی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ها می‌شود.

این وزارتخانه افزود، صدور مجوزهای کمک با هدف تسهیل ارسال کمک‌های انسانی از جمله کمک‌های مربوط به کووید-۱۹ و برخی کالاهای ضروری ملت یمن است که قبلا ممنوع بودند.

این وزارتخانه ادامه داد، دفتر نظارت سپرده‌های خارجی لیست افراد تحریم شده را به روز کرد و بر پایبندی آمریکا به حمایت از ارائه کمک‌های انسانی به ملت یمن تاکید دارد.

انتهای پیام

غرب در قبال روسیه به راهزنی اقتصادی روی آورده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا