مشکلات کشور به فهم نادرست مدیران باز می‌گردد/رئیس‌جمهور و وزیر اجاره‌ای بزرگترین خطای استراتژیک است/جوان‌های امروز قادرند کشور را اداره کنند


مشکلات کشور به فهم نادرست مدیران باز می‌گردد/رئیس‌جمهور و وزیر اجاره‌ای بزرگترین خطای استراتژیک است/جوان‌های امروز قادرند کشور را اداره کنند

دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت علیرغم اینکه تلاش می‌شود مشکلات کشور را به خارج نسبت دهند منشا مشکلات داخلی است و به فهم نادرست مدیران کشور باز می‌گردد.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، “صادق خرازی” دبیر کل حزب ندای ایرانیان روز جمعه ۲۶ دی ماه ۹۹ در ششمین کنگره عمومی حزب ندای ایرانیان، با اشاره به عملکرد حزب متبوع خود گفت: پیش از انقلاب را نمی‌دانم و اظهار نظری نمی‌کنم، چرا که ممکن است کاغذ پاره‌ای از لای دفتر تاریخ بیرون بیاید و خط بطلانی بکشد بر آنچه که مدعی شده‌ بوده‌ایم و نمی‌توان همه چیز آن زمان را نفی کرد، اما بعد از انقلاب چنین نمونه‌ای وجود نداشته که اینچنین نیروهای جوان و مستعدی در عرصه سیاسی حضور پیدا ‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌شود همه موضوعات داخل کشور را به نحوی که به خارج از کشور نسبت دهند، تاکید کرد: کاستی‌ها، مدیریت ناقص و نابخردانه، مشکل در فهم استراتژیک و مدیریتی و عدم شناخت مسائل را می‌توان به مسائل خارجی نسبت داد و بگوییم همه اینها سرنوشتی است که خارجیان بر کشور تحمیل کرده‌اند. بیش از ۸۰ درصد معضلات کشور مربوط به نقطه عطفی از بحران شناخت مدیران امروز کشور بازمی‌گردد. کشور امروز ما بزرگترین مشکلش تشخیص نادرست سره از ناسره مدیران است.

خرازی با اشاره به رابطه خود با آیت الله هاشمی و دیدارهای روزانه دوران جنگ خود با او گفت: بزرگترین مشکل ما این است که گوشی برای شنیدن نداریم،  بزرگترین خصلت آیت الله هاشمی قدرت شنیدن بود. قدرت او داشتن تحمل و شنیدن بود اما امروز در کشور ما کسی گوش شنیدن ندارد و می‌خواهد متکلم وحده باشد.

وی با بیان اینکه بزرگترین درد امروز جامعه ما این است که نمی‌خواهند بحران‌ها و دردهای کشور را بشنوند، اظهار کرد: برخی امیال نفسانی و تشخیص‌های نادرست خودشان را به خارجی‌ها نسبت می‌دهند. از زمان کودتای دکتر مصدق و در تمام ادوار تاریخ، خارجی ها چشم طمع به ایران داشته اند اما بخشی از اشتباه ما این است که سرمایه گذاری روی نیروهای خارجی داشته‌ایم، در حالی که مشکل کشور ما مدیریتی است.

مصوبه تدوین شاخص‌های ملی فرهنگ ابلاغ شد
هم اکنون بخوانید

دبیرکل حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مشکل این کشور این است که یک ماهاتیر محمد ندارد که درد مردم را بفهمد، گفت: ماهاتیر محمد همزمان با نخست‌وزیری میرحسین نخست وزیر شد. مردم در فقر مطلق بودند و روی درختان می‌خوابیدند. اکنون ببینید که مالزی چه شرایطی داشته و در تراز جهانی قرار دارد. 

وی با اشاره به پیشرفت دبی نسبت به ۴۰ سال پیش اظهار داشت: این همان دبی چند سال پیش است که طوفان رمل جاده‌های آن را می‌پوشاند؟ دبی بر اساس عقل خردمند ساخته شده است. درست است که خارجی ها به آنها کمک کردند اما عقلی آن را خواسته است که آنها توانستند. بزرگترین مشکل، حضور پدرخوانده ها در تمام گروه‌های مرجع و گروه‌های کوچک سیاسی و همچنین در محفل‌هایی است که به صورت مافیا سایه خودشان را در احزاب چپ و راست انداخته‌اند و باز هم آنها می‌خواهند تصمیم بگیرند. 

خرازی تاکید کرد: امروز ما باید به عنوان مجمع اصلاح طلبان و همه نهادهای فکری-اصلاحی کشور بفهمیم که در چهل و دومین حیات انقلابمان بزرگترین گرفتاری که عرض و طول جامعه را در برگرفته جریان‌ها و احزاب سیاسی هستند که دچار روحیه پدرخواندگی و قیم مآبانه شده‌اند. 

وی با اشاره به کنگره چهار سال پیش حزب ندا گفت: مگر صحبت نشد که این روش ما را به نابودی و انحطاط می‌کشد؟ در آستانه هزاره جدید نسل اول و دوم با خودبرتربینی باز هم مشغول اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی‌های خودشان شدند. این ساخت و سازهای کهنه‌ای که در کشور حاکم است در ادبیات سیاسی جواب نمی‌دهد. همانطور که پیشتر جوان‌ها نقش خطیر و تاریخی داشتند و بزرگترین معادلات نظامی امنیتی استراتژیک را مدیریت کردند،  جوان های امروز نیز ادامه نسل آنها هستند و قادرند کشور را اداره کنند.

رحمانی فضلی: تلاش ما این است که اطلاع رسانی دقیق به مردم صورت گیرد
هم اکنون بخوانید

وی با بیان اینکه بزرگان خردمند و دانشمندانی که در کشور داریم باید تبیین استراتژی کنند و کشور را از این وضعیت وحشتناک نجات بدهند، تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر اجاره‌ای برای امروز کشور، بزرگترین خطای استراتژیک است. در سال گذشته نیز این بلایی بود که خودمان با تحریم انتخاباتی، این مجلس را به وجود آوردیم و کشور را به اینجا کشاندیم. اگر ما تحریم نمی‌کردیم، اگر بزرگان اصلاحات مشارکت جدی می‌کردند و اهتمام جدی برای مشارکت مردم به وجود آورده بودند، امروز مجلسی به وجود نمی‌آمد که بزرگترین مشکل این مجلس فهم مشترک از مسائل داخلی ملی و جهانی است. این مشکل را خودمان به وجود آوردیم. چرا می‌خواهیم به خارج و به نظام قدرت نسبت دهیم؟ همان اشتباه را سال ۸۴ تکرار کردیم. ۱۶ سال است که مدیریت غلط و متفرعن بر این کشور حاکم شده است که سرمایه های این کشور را نابود می‌کند. برای اینکه تشخیص درست نداده‌ایم و این نتیجه تشخیص نادرست ما است. 

وزیر خارجه اسبق ایران، با بیان اینکه دوستان و دشمنان هاشمی دنبال کلیپ می‌گردند که راجع به فلان رئیس‌جمهور تعریف می‌کرده است، گفت: آقای هاشمی، بزرگترین نقدها را به دولت آقای روحانی داشت. ۱۶ سال کشور را به نابودی کشاندند، اما همچنان مدعی هم هستند. مشکل ما این است که ادعای آنها پایان ناپذیر است.

وی ادامه داد: این را بدانید اگر راه فلاح و رستگاری را می‌خواهید باید با شناخت و در سطح بینش درست  انتخاب کنید. همه مسائل داخلی و خارجی یک پیام جدی به ما می‌دهد. باید بتوانیم فهم درست و منطقی از مسائل و حوادث جامعه و کشور داشته باشیم و برای هر کدام نسخه انتزاعی تبیین نکنیم. 

خرازی با بیان اینکه اقتصاد یک کار فنی است، گفت: می‌خواهند مسائل فنی را با فلسفه و منبر مدیریت کنیم. نتیجه اشتباه و غلط ما در تشخیص نادرست ما این کشوری است که امروز به وجود آورده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا