با اوپک پلاس بر سر کاهش تولید مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا، احسان عبدالجبار اظهار کرد: عراق قصد ندارد با اعضای اوپک پلاس در خصوص سهم تولید نفت یا جبران مازاد تولیدش مذاکره کند.

وی تصریح کرد در دیدارهای گذشته از اعضای اوپک پلاس درخواست کرده بود اجازه دهند عراق جبران مازاد تولید خود را به تاخیر بیاندازد و این امر به بازگرداندن امید به اقتصاد عراق کمک کرد.

وزیر نفت عراق گفت: عدم پایبندی منطقه کردستان به سهم تولیدش، دلیل اصلی کاهش نرخ پایبندی عراق به ۷۹ درصد بوده است. ما با منطقه کردستان برای کاهش تولیدشان به میزان ۲۰ درصد معادل ۸۰ هزار بشکه در روز به توافق رسیده بودیم اما آنها به تعهدشان عمل نکرده و تولیدشان را در ۴۳۰ هزار بشکه در روز حفظ کردند.

عبدالجبار گفت: کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز به جلوگیری از فروپاشی بازار نفت کمک کرد.

اوپک پلاس از ماه مه محدودیت عرضه به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز را آغاز کرد و تحت اعتماد نو به نقل از برنامه تسهیل تدریجی محدودیت عرضه، در ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کرد اما بجز کاهش تولید داوطلبانه عربستان سعودی و افزایش اندک تولید روسیه و قزاقستان، تولید اکثر اعضای این گروه در فوریه ثابت خواهد ماند.

وزیر نفت عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی شرقیه عراق پیش بینی کرد: قیمت هر بشکه نفت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به حدود ۶۰ دلار می رسد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه با ۲.۳ درصد کاهش، در ۵۵ دلار و ۱۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲.۳ درصد کاهش، در ۵۲ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه بسته شد.

آنتی‌باکتریال و ضدحساسیت شدن فرش‌ها صنعتی شد/تولید موکت‌های ضدآتش
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا