مخالفت صریح پلیس با خاموشی‌های شبانه پایتخت

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای دومین مرحله از طرح صاعقه با حضور در جمع پایگاه خبریان درباره خاموشی برخی معابر و فضاهای پایتخت و احتمال افزایش وقوع جرم در این ساعات گفت: به شدت با این موضوع مخالفیم و به شکل رسمی و کتبی مخالفت خود را در همان روزهای نخست به مراجع ذی‌صلاح و شورای تأمین استان تهران اعلام کردیم.

رحیمی تاکید کرد: امنیت مردم برای پلیس مهم بوده و نسبت به آن حساسیت ویژه‌ای داریم.

رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات قضایی که به دنبال تیراندازی برخی از ماموران در عملیات‌های تعقیب و گریز پلیسی ایجاد می‌شود، گفت: باید واقعیت قضیه را ببینیم بنابر مشاهدات ما انصافاً قضات و دستگاه قضائی برخورد بسیار خوبی دارند وهمکاری خوبی میان پلیس و ماموران وجود دارد و با وجود شرایط سخت جامعه از جمله تورم و گرانی که موجب افزایش پدیده‌های ناهنجار می‌شود، امنیت خوب و بی‌نظیری در پایتخت وجود دارد که نشان دهنده اهمدلی بین پلیس و دستگاه قضائی است.

رحیمی ادامه داد: شاید متهمی در حبس بوده و چند روز پس از آزادی مجدداً سرقت انجام داده، اما این موضوع نه تقصیر دستگاه قضا و نه تقصیر پلیس است و در این رابطه نباید بنا را بر این گذاشت که پلیس و دستگاه قضایی با مجرمان برخورد نمی‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه تعامل برخورد پلیس و دستگاه قضایی به شکل شبانه روزی در حال انجام است، گفت: در نتیجه این تعاملات کشف جرم و دستگیری متهمان در تهران از ابتدای سال‌جاری تا کنون رشدی هشت درصدی داشته است.

آزمایشگاه بارگذاری سریع روسازی در همکاری با شرکت زیرساخت و سازمان راهداری راه‌اندازی می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی افزود: البته جرائم خرد نیز در این مدت افزایش دو درصدی داشته است.

اجرای طرح امنیت شبانه در تهران

رحیمی درپاسخ به پرسشی درباره اجرای طرح امنیت شبانه در تهران خاطرنشان کرد: در بررسی مشکلات و مسائل موجود به این نتیجه رسیدم باید برای شبهای تهران فکری کنیم و لذا این طرح را اجرایی کردیم که اجرای آن استمرار خواهد داشت. طرح از سه شب پیش با بهره‌گیری از ظرفیت پلیس پیشگیری، یگان امداد، پلیس راهور، پلیس آگاهی، پلیس امنیت و … آغاز شده است.

رحیمی درمورد جزییات این طرح گفت: تلاش ما در اجرای این طرح بر این است که گشت‌های مقطعی انتظامی را در محورهای بزرگراهی، میادین مهم و خیابان‌های بزرگ داشته باشیم ودر معابر و خیابان‌های کوچک و دورافتاده نیز از ظرفیت گشت‌های کلانتری‌ها و… استفاده کنیم.

به گفته رحیمی در نتیجه و اجرای این طرح  در همین مدت کوتاه باعث شده که بیش از ۱۰ درصد جرائم مخصوصاً سرقت در تهران کاهش پیدا کند.

رصد تهران با بیش از ۱۵۰۰ دوربین

رحیمی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ دوربین نظارتی در تهران در تمام طول شبانه‌روز فعال است و رصد پایتخت انجام می‌شود، گفت: البته باید صادقانه با مردم سخن بگوییم و اینکه بُرد و دید دوربینها در شب نسبت به روز کمتر است اما در ستاد فرماندهی تهران بزرگ، پیشگیری، یگان امداد و دیگر ستادها رصد پایتخت به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

رییس پلیس پایتخت درباره اجرای حکم جلب متهمان متواری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار محکوم فراری که حکم آنها صادر شده اما متواری بودند یا خود را به مراجع قضایی معرفی نمی‌کردند بازداشت شده و تحویل مراجع قضائی شدند . احکام خلع ید نیز در حال اجرا است.

افزایش شتابدهنده‌های تخصصی کلید موفقیت استارتاپها
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا