گویندگان رادیو در کرونا جهاد می کنند

علیرضا حبیبی ـ مدیر شبکه رادیویی فرهنگ ـ در گفت‌وگو با ایسنا کار گویندگان را نوعی جهاد رسانه‌ای دانست و عنوان کرد: گویندگان در این شرایط بحرانی، هم باید مراقب خانه باشند و هم سنگر رسانه را حفظ کنند.

او درباره شرایط گویندگان رادیو در دوران کرونا و ضرورت حفظ سلامتی آنان گفت: ما یک رادیو ۲۴ ساعته هستیم و امکان کم تر کردن و حذف گوینده ها را نداریم اما فاصله ای را ایجاد کردیم و شیفت‌های گوینده‌ها را کمتر کردیم؛ محیط بهداشتی در پخش فراهم است؛ مرکز بهداشت صداوسیما به همکاران پک های بهداشتی می‌دهد و مدام شرایط را کنترل می‌کند. اگر متوجه بشویم یکی از گوینده‌های ما کوچکترین کسالتی دارد از او می‌خواهیم استراحت کند. گویندگانی بوده اند که بیمار شدند اما خوشبختانه با توجه به رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از گویندگان رادیو فرهنگ کسی بیمار نشده است.

او افزود: گوینده ها خط مقدم رسانه هستند و آخرین فردی که به مخاطب نزدیک تر است. با توجه به اینکه شبکه فرهنگ یک شبکه تخصصی هست ما نمی‌توانیم گویندگان دیگری را جایگزین کنیم چون گویندگان ما در حوزه‌های خودشان متبحرند اما عده‌ای هم گویندگان شیفت هستند و سعی کردیم از این طریق کمک کنیم تا تجمع و حضور کمتر باشد.

مدیر رادیو فرهنگ با اعتقاد بر اینکه رادیو فضایی صمیمانه دارد و نگاه اداری به گویندگان درست نیست، اظهار کرد: چون گویندگان هنرمندند و ما هم نگاه پیشکسوتی و هنرمندی به آن‌ها داریم اگر مورد خاص یا نگرانی باشد گاهی گویندگان ما دو تا سه هفته در خانه استراحت می‌کنند اما خودشان هم از کار کردن استقبال می‌کنند زیرا علاوه بر اینکه کار را وظیفه‌شان می‌بینند به چشم یک جهاد هم به آن نگاه می‌کنند؛ اغلب گویندگان چنین ایمانی دارند.

دیگر بازیگری نمی‌کنم
هم اکنون بخوانید
علیرضا حبیبی

حبیبی با تاکید بر نقش مهم گویندگان در شرایط کنونی گفت: ما به پزشکان و پرستاران خیلی منزلت می‌دهیم و قدردانشان هستیم چون نزدیک ترین فرد به بیمار هستند اما گویندگان هم کسانی هستند که باید اطلاع رسانی کنند، روشنگری کنند و مردم به این‌ها نیاز دارند. گویندگان مدافع رسانه ای هستند.

او ادامه داد: ان شاءالله هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه کن شود و مردم بتوانند به حالت عادی برگردند اما با توجه به اطلاعیه هایی که خبر از ادامه مراقبت ها تا پایان سال می‌دهند، رسانه نمی‌تواند آنتن را خالی بگذارد. از طرفی باید با گویندگان هم همکاری کنیم تا بتوانند از خود و خانوادشان مراقبت کنند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا رضایت همکارانمان را داشته باشیم.

این مدیر رادیویی درباره شرایط بیمه گویندگان رادیو نیز توضیح داد: رادیو چند سالی است که تمام مزایای بیمه درمانی را برای همه همکارانش دارد. آقای بخشی زاده هم که جدیدا معاون صدا شده‌اند با عزم جدی به مدیران دستور دارند که همه باید بیمه باشند و هر کسی با رادیو همکاری دارد به اندازه سهم همکاری ‌اش باید بیمه باشد. همکاران تمام وقت هم که مثل یک نیروی رسمی تمام مزایای اشتغال را دارند مشکلی در این حوزه نیست. به هر حال رادیو مثل سینما و تلویزیون نیست که افراد را متمول کند و حوزه کم درآمدتری است اما با این وجود خروجی موثر و گرمی دارد.

حبیبی در پایان درباره همکاری با خانه کتاب و تلاش برای ترویج کتاب خوانی توضیح داد: ما یک پویش سالانه مستمر داریم با عنوان «اهدای کتاب اهدای دانایی»؛ با خانه کتاب وزارت ارشاد، ناشران و سازمان‌های مردم نهاد دوستدار کتاب همکاری می‌کنیم تا بتوانیم فرهنگ کتابخوانی را به ویژه در شهرهای کوچک و مناطق روستایی ترویج دهیم.

برای حفظ موجودیت زبان فارسی چه کرده ایم؟ 
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا