هشدار رئیس جمهور برزیل نسبت به امکان تکرار بحران سیاسی آمریکا در کشورش

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل که راستگرای افراطی است ادعاهای مربوط به وقوع تقلب گسترده در انتخابات سوم نوامبر آمریکا را تکرار کرده و گفت، سیستمهای رای گیری الکترونیک برزیل، که در سطح بین المللی به خاطر کارایی و سرعتشان در شمارش آرا تحسین شده اند ممکن است دستکاری شوند.

چهارشنبه شب صدها تن از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کنگره آمریکا حمله کردند. این کنگره اوایل پنجشنبه رسما پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب دموکرات را در انتخابات تایید کرد.

بولسونارو که از تحسین کنندگان ترامپ بوده از بازگشت به برگه های رای چاپی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ کشورش که در آن به دنبال رسیدن به دومین دور ریاست جمهوری است حمایت کرده است.

او به حامیانش در خارج از اقامتگاهش گفت: در انتخابات آمریکا چه اتفاقی افتاد؟ اساسا علت کل بحران چه بود؟ فقدان اعتماد به انتخابات.

بولسونارو در ادامه بدون ارائه سند و مدرک اظهار کرد، کسانی وجود داشتند که سه یا چهار بار رای دادند و افراد مرده نیز در انتخابات رای دادند.

او گفت: “اینجا در برزیل اگر رای گیری الکترونیک داشته باشید همانطور خواهد شد. تقلب وجود دارد. اگر ما در سال ۲۰۲۲ برگه های رای چاپی به عنوان راهی برای محاسبه آرا نداشته باشیم ما مشکلات بزرگتری از آمریکا خواهیم داشت.

انتهای پیام

مقابله ارتش لبنان با ۲ پهپاد اسرائیلی متجاوز
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا