اتحاد آلاینده ها علیه اراک

علیرضا محرابیان ۲۰ دی ماه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به اینکه تا ۱۶ دیماه ۹۹، استان مرکزی ۳۳ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه های سنی را تجربه کرده است، افزود: اراک در بین کلانشهرهای مختلف بعد از تبریز، کمترین تعداد روزهای آلوده را در سال جاری داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۱ روز ناسالم داشته ایم که ۳۶ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۵ روز ناسالم برای تمام گروه های حساس به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: اراک از ابتدای سال ۹۹ تا امروز، ۴۵ روز پاک، ۲۱۵ روز سالم، ۳۴ روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه های سنی تجربه کرده است.

محرابیان با اشاره به اینکه امروز نسبت به روزهای گذشته در وضعیت آلودگی هوا اراک شرایط متفاوتی را داشتیم، گفت: شاخص آلودگی در اراک امروز در ساعت ۱۱ صبح به عدد ۱۵۲ رسید که همزمان با دو آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روبرو بودیم و با توجه به وجود همزمان این دو آلاینده در هوا، می توان اثرات سوء بهداشتی بیشتر را پیش بینی کرد.

رییس شبکه پایش و کنترل کیفیت هوای کلانشهر اراک افزود: امروز اندازه گیری وضعیت سوخت نیروگاه حرارتی شازند انجام گرفت، در حال حاضر دو واحد در مدار قرار دارد، واحد یک ۲۸۰۵ میکروگرم بر مترمکعب co2 و واحد چهار نیز ۲۳۱۲ میکروگرم بر مترمعکب co2 تولید کرده است در حالی که استاندارد آن ۷۰۰ میکروگرم بر مترمکعب است. واحد یک چهار برابر و واحد چهار سه برابر استاندارد تولید co2 و دی اکسید گوگرد دارند.

پلیس در پیشگیری و کنترل جرایم در طرح نوروزی فعالیت مجاهدانه و شبانه روزی دارد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا