اظهار نظر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره حمله به کنگره آمریکا

به گزارش ایسنا، شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی قرار است امروز (پنجشنبه) در مورد اتفاقات آمریکا و حمله به کنگره سخنرانی کند.
اشکنازی در این باره تصریح کرد که شب گذشته با دیدن صحنه حمله به کنگره آمریکا، “کانون دموکراسی در جهان” شوکه شده و این اتفاق باید به شدت محکوم شود.
وی گفت، آمریکا همیشه کشوری “قدرتمند و کانون دموکراسی، آزادی، عدالت و استقلال” بوده است.

اشکنازی عنوان کرد: من اطمینان دارم ملت آمریکا و نمایندگان منتخب آنان می‌دانند که چگونه با این حمله مقابله کنند و به دفاع قاطع از ارزش‌هایی که آمریکا بر اساس آن پایه‌گذاری شد، ادامه دهند و این امری بسیار مهم برای همه ماست.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری مغلوب آمریکا در انتخابات سوم نوامبر که با فراخوانش برای تظاهرات و اعتراض به نتیجه انتخابات، عامل اصلی درگیری‌ها بوده است، در توییتی از معترضان خواسته آرام باشند و با پلیس کنگره همکاری کنند. وی هم چنین در پیامی ویدئویی به هوادارانش گفت:” انتخابات را دزدیده‌اند اما به خانه خود برگردید! همه می‌دانند که انتخابات از ما دزدیده شده است. با این وجود ما حزب قانون و نظم هستیم. باید به خانه‌های خود برگردید، ما نمی‌خواهیم کسی آسیبی ببیند.خواهید دید که بعداً چه اتفاقی خواهد افتاد.”
در  همین حال برخی از نمایندگان کنگره حتی از حزب جمهوری خواه این اقدام ترامپ را کودتا و تلاش برای آن دانسته‌اند.

انتهای پیام

آشوب در دولت آمریکا در میانه تخلیه نیروها از افغانستان
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا