مانورهای هوایی مشترک عربستان و یونان در مدیترانه

به گزارش ایسنا، سایت خبری “e-Today.GR” گزارش داد: پایگاه دریایی سودا، واقع در جزیره کرت منتظر ورود جنگنده‌های اف-۱۵ عربستان است که به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور برای شرکت در تمریناتی مشترک به یونان منتقل می‌شوند.

این سایت خبری اعلام کرد: «رزمایش‌های مشترک عربستان و یونان در سایه موضعگیری ترکیه در شرق دریای مدیترانه و دریای اژه برگزار می‌شوند. موضعگیری آنکارا نه فقط در شرق دریای مدیرانه و دریای اژه بلکه در منطقه که “اردوغان تورهای خود را برای احیای امپراتوری عثمانی پهن کرده”، یک محور ضد ترکیه ایجاد کرده که تلاش می‌کند با این طرح و نقشه‌ها مقابله کند.»

همچنین این سایت گزارش داد: تصمیم برای انتقال جنگنده‌ها پس از رایزنی میان فرماندهی نیروی هوایی یونان با همتای عربستانی‌اش انجام شد و انتظار می‌رود این روند از ششم ژانویه آغاز شود.

طبق گزارش این سایت، روابط مستحکم سیاسی و دیپلماتیک آتن و ریاض راه را برای همکاری نظامی دو کشور باز کرد و اینکه آتن اخیرا سامانه‌های پاتریوت را به عربستان منتقل کرد، تنها آغازی از این همکاری‌ها در چارچوب اعتماد نو به نقل از برنامه‌های مشترک و رزمایش‌های دو کشور بود.

این پایگاه همچنین گزارش داد: پس از امارات، عربستان هم یونان را برای اعزام جنگنده‌ها و خلبانان در دوره آتی جهت انجام تمرین‌های مشترکی با نیروی هوایی یونان انتخاب کرد.

ماه گذشته میلادی مصر، یونان، فرانسه و قبرس جنوبی (یونانی‌نشین) رزمایش‌های مشترکی را در سواحل الاسکندریه مصر برگزار کردند که برای اولین بار امارات در آنها حضور داشت.

امارات در اوت گذشته به دنبال تنش با ترکیه چهار جنگنده اف-۱۶ خود را به پایگاه هوایی سودا در جزیره کرت فرستاد و در آنجا رزمایش‌های مشترکی را به مدت ۱۰ روز برگزار کرد.

تاکید کویت بر لزوم حل مساله فلسطین براساس راهکار صلح عربی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − سه =

دکمه بازگشت به بالا