لزوم برگزاری جلسات اضطراری برای بازگرداندن اختیارات نهاد شوراهای شهر

به گزارش ایسنا، محمد سالاری در جلسه امروز شورای شهر تهران با اعلام خبر بازگشت لایحه مالیات بر ارزش افزوده از شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه مجموعه کنشگری های بسیار موثراعضاء و رییس شورای شهر تهران و همراهی جامعه شوراییان کشور در اعتراض به کاهش اختیارات نهاد شوراهای شهر و همراهی فراکسیون مدیریت شهری مجلس نتیجه داد و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به موضوع ورود کرد و مصوبه مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده که موجب کاهش جدی اختیارات شوراهای شهر کشور شده بود، از شورای  نگهبان به مجلس بازگردانده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به مباحثی که در جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران مطرح شد، من از شخص آقای هاشمی، هم به لحاظ جایگاه ایشان به عنوان رییس شورای شهر پایتخت و هم با توجه به شخصیت حقیقی خود درخواست دارم، تعامل موثری را در این خصوص با نهادهای مربوطه داشته باشند تا بتوانیم با برگزاری جلسات اضطراری از فرصت یک هفته ای موجود برای همراه کردن نمایندگان مجلس با خود استفاده کنیم.

سالاری افزود: از نمایندگان و ریاست مجلس نیز درخواست دارم که در خصوص باز پس گیری اختیارات نهاد شوراها پافشاری و از این نهاد مردمی صیانت کنند.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری همچنیندر شصت و دومین جلسه  شورای شهر تهران در تذکری از نبود هیچ نوع سرانه خدماتی در شهرک پاسداران منطقه ۲۱  انتقاد کرد و گفت: هفته گذشته به همراه شهردار منطقه ۲۱ و مسئولین مربوطه بازدیدی از شهرک پاسداران داشتیم. این شهرک با ۲۵۰۰ واحد مسکونی در راستای سیاست مسکن مهر ساخته شده است و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در آنجا ساکن هستند.

واکنش پلیس نسبت به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی
هم اکنون بخوانید

وی ادامه داد: متاسفانه هیچگونه سرانه آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی بجز یک مسجد در این شهرک وجود ندارد و تمام دانش آموزان این شهرک که با تهران نیز فاصله دارد، مجبورند برای تحصیل به محدوده ها و محلات مجاور بروند.

وی افزود: جالب اینجاست که اخیرا ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در آنجا شروع شده، بدون اینکه کم ترین توجهی به تامین سرانه های خدماتی شود و این یعنی ساکن شدن حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵۰۰ واحد مسکونی، بدون مدرسه و سایر سرانه های خدماتی، لذا تذکر من به مسئولین دستگاه ها و نهادهای مرتبط در تامین سرانه های خدماتی بخصوص وزارت راه و شهرسازی، سازمان زمین شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و سایر دستگاه ها و نهادهایی که بصورت مستقیم مسئولیت تامین سرانه های این شهرک را دارند،‌ است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران  با بیان اینکه ساکنان این شهرک از خدمات شهرداری تهران رضایت داشتند، گفت: هرچند تامین سرانه های مذکور مسئولیت شهرداری تهران نیست اما قرار شد ما برای حل این مشکل جلسه ای را با حضور ریاست شورای شهر و شهردار با مسئولین مربوطه داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا