در رده‌های نخست درمان کرونا قرار داریم/ خرید واکسن انجام شده؛ تولید واکسن مشترک در حال انجام است


در رده‌های نخست درمان کرونا قرار داریم/ خرید واکسن انجام شده؛ تولید واکسن مشترک در حال انجام است

سخنگوی دولت گفت: همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، ما سال سختی را با تحریم پشت سر گذاشتیم. سالی که با پنهان کاری آمار از سوی دولت‌های جهان، ایران را در رده‌های اولیه آمار قرار داد اما امروز با پیشرفت در رده‌های نخست درمان قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه با اشاره به سالن نو میلادی گفت: در آستانه سال نو میلادی و آستانه سال ۱۴۰۰ وارد مسیر نوینی می‌شویم که دستاوردهای زیادی در این شرایط دشوار و ایام تاریخی داشتیم و برای امروز و فردای ما قابل توجه است.

وی ادامه داد: همزمان با همه‌گیری ویروس کرونا، ما سال سختی را با تحریم پشت سر گذاشتیم. سالی که با پنهان کاری آمار از سوی دولت‌های جهان، ایران را در رده‌های اولیه آمار قرار داد اما امروز با پیشرفت در رده‌های نخست درمان قرار داریم. امروز هم در پی ناامید کردن مردم هستند؛ دو قطبی‌سازی بین واکسن وارداتی و ساخت داخلی نمی‌تواند چیزی جز ناامیدی برای مردم به وجود آورد. این دو قطبی‌سازی خود تحقیری به همراه دارد. 

وی افزود: در دوران تحریم با تلاش‌های صورت گرفته به هدف رسیده‌ایم و تا همین جا هم نباید تلاش دانشمندان خودمان را نادیده بگیریم. در روزهای اولیه کرونا نقاط ضعف را بیان می‌کردند اما با گذشت روزها نشان دادیم با جان فشانی کادر درمان چه اتفاقاتی افتاد. در دوران کرونا  هیچ فروشگاهی غارت نشد و حتی در ساخت مواد ضدعفونی کننده به صادرات رسیدیم و تولید واکسن به تست انسانی رسیده است.

آزمون کارشناسان رسمی برگزار شد/نتایج اولیه آزمون کتبی ۴۰ روز آینده اعلام می‌شود
هم اکنون بخوانید

سخنگوی دولت گفت:  خرید واکسن انجام شده؛ تولید واکسن مشترک در حال انجام است.

ربیعی با اشاره به سالگرد انهدام هواپیمای اوکراینی گفت: در سالگرد فاجعه تلخ ملی سقوط هواپیما قرار داریم. بار دیگر به خانواده ها و عزیزان و همه مردم ایران و شهروندان سایر کشورها تسلیت می‌گویم. هنوز تلخی و سایه این مصیبت بر روح و روان ما سنگینی می‌کند و هیچ چیز مادی جبران این از دست رفتگی عزیزان ما نیست. با این حال در این یک سال دولت مطالبه روشن شدن ابعاد این موضوع را با تمام توان پیگیری کرده است و همچنان دنبال خواهد کرد. از آنجا که بیشترین قربانیان این فاجعه شهروندان ایرانی بودند از این رو هیچ کشوری در جهان به اندازه ما متوقع روشن شدن همه ابعاد موضوع و تضمین عدم انجام چنین فاجعه‌ای در جهان نیست.

سخنگوی دولت درباره آلودگی هوای تهران گفت: در جلسه یکشنبه مسئله محیط زیست و آلودگی هوا در دستور کار دولت قرار داشت. در این جلسه علل مختلف آلودگی‌ها و میزان تاثیر هر یک از آنها مورد بحث قرار گرفت.  از ابتدای دولت یازدهم موضوع سلامت شهروندان چه در مقابله با بیماریهای واگیردار و کرونا و چه در مقابله با آلودگی‌های محیط زیستی یکی از مسائل مهم بوده است. خوشبختانه امروز نگاه جدیدی در خصوص سلامت و زندگی در بین شهروندان ایرانی هم به وجود آمده است؛ دغدغه سلامت شهروندان، دغدغه دولت هم هست. محیط زیست بهتر نیازمند تلاش همگانی است. با صرف سیاستگذاری بدون رفتارهای سلامت محورانه از سوی جامعه و شهروندان و انضباط محیط زیستی، دستیابی به هوای پاک و محیط زیستی سالم دشوار خواهد شد.

آمریکا آماده بازگشت به توافق و لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام است
هم اکنون بخوانید

ادامه دارد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا