آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای برگزاری انتخابات

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از موافقت حماس با برگزاری متوالی انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و انتخابات شورای ملی ظرف شش ماه استقبال کرد و آن را تحولی مثبت پیرامون طرح آشتی ملی فلسطین دانست.

وی افزود، تشکیلات خودگردان آماده است با همه توان مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند. هدف از این انتخابات این است که پایانی برای دودستگی باشد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اخیرا با ارسال نامه ای به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر پایان دودستگی و تحقق وحدت ملی از طریق برگزاری انتخابات تاکید و موافقت این جنبش را با برگزاری متوالی سه انتخابات مذکور اعلام کرده بود. عباس نیز در پیامی به هنیه اطلاع داد که دستورات لازم برای برگزاری این انتخابات را صادر کرده است.

طاهر النونو، مشاور اطلاع رسانی هنیه گفت، پیام عباس شامل پایبندی و تعهد فتح به مشارکت و تحقق وحدت به عنوان یک هدف استراتژیک است. این پیام عباس زمینه اقدام مشترک را برای پایان دادن به دودستگی و تحقق وحدت ملی و نیز تصمیم گیری از طریق روند دموکراتیک آزاد و شفاف فراهم می کند.

انتهای پیام

هجوم پلیس سریلانکا به مقر گروه جماعت ملی توحید
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا