پیشنهاد دموکرات‌ها برای ممنوعیت استفاده از واژه‌های جنسیتی در قوانین جدید کنگره

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این پیشنهاد را یک اقدام آینده نگرانه و جسورانه دانست و گفت: این مساله باعث می‌شود تا تراجنسیتی‌ها و افراد با جنسیت کوییر-جنسیت خنثی- در مجلس نمایندگان راه پیدا کنند.

این پیشنهاد هرگونه ارجاع به جنس خاص شامل زن، مرد، همسر یا زن را در متن ۴۵ صفحه‌ای قوانین جدید مجلس نمایندگان در صد و هفتادمین کنگره که روز یکشنبه تشکیل جلسه داد، حذف کرده است.

این در حالی است که کوین مک کارتی، رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان در توئیتی نوشت: این واقعا احمقانه است.

دموکرات‌ها می‌گویند، هدف از این کار مطمئن شدن از این مساله است که “ما شامل همه اعضا و خانواده‌های آنها می‌شویم از جمله افرادی با جنسیت کوییر.”

بر اساس این پیشنهاد، ارجاع به “پدر” و “مادر” با “والد” جایگزین می‌شود، در حالیکه “پسر” و “دختر” به “فرزند” تبدیل می‌شوند. همچنین ذکر “برادر” و “خواهر” تبدیل به “خواهر و برادر” می‌شود. عمه‌ها و عموها و دایی‌ها و خاله‌ها به “خواهر و برادر والدین” تبدیل می‌شوند.

تغییرات دیگر شامل تغییر “تسلیم استعفای مرد یا زن” به “استعفا”، “رئیس مرد” به “رئیس” و “دریانورد مرد” به “دریانورد” هستند.

این پیشنهاد از سوی کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا تحت رهبری دموکرات‌ها مطرح شده و مورد حمایت نانسی پلوسی است.

این کمیته گفته که هدفش از این کار احترام به تمامی هویت‌های جنسیتی با تغییر ضمایر و روابط خانوادگی در قوانین مجلس نمایندگان به جنس خنثی است.

پلوسی نیز اعلام کرد، این یک بسته قوانین نظری است که دیدگاه‌ها و ارزش‌های طیف گسترده‌ای از اکثریت دموکراتیک مجلس نمایندگان از نظر تاریخی را منعکس می‌کند. “این پیشنهادها، بازتاب اولویت‌ها ما به عنوان یک کشور و یک انجمن حزبی و کمیته است.”

کرملین: سامانه S-۴۰۰ پیش از موعد به ترکیه منتقل می‌شود
هم اکنون بخوانید

این بسته قوانین شامل ایجاد “دفتر تنوع و شمول مجلس نمایندگان” نیز می‌شود و در روزهای نخست آغاز به کار کنگره جدید به رای گذاشته خواهد شد.

این پیشنهاد همچنین شامل اقدامات دیگری مانند منع کردن اعضای مجلس نمایندگان و کارکنان آنها از انتشار “مطالب رسانه‌ای دستکاری شده” مانند “deepfake” می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + ده =

دکمه بازگشت به بالا