ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته است


ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا، مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام و نامه رسمی بمناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی به جمعی از روسای مجالس کشورهای منطقه و جهان ،رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی ، دبیران کل مجمع مجالس آسیایی و اسلامی و همچنین آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با محکوم کردن اقدام تروریستی دولت آمریکا بر تلاش مجالس کشورهای جهان و جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، متن پیام محمدباقر قالیباف به شرح ذیل است:

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته ؛ 

همانگونه که استحضار دارید ؛ دولت ایالات متحده آمریکا بامداد روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ میلادی در یک اقدام تروریستی سازمان یافته و هدفمند ، سپهبد قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی را در محدوه غیر نظامی فرودگاه بین المللی بغداد و با توسل به حمله موشکی به شهادت رساند. 

انجام سفر سپهبد قاسم سلیمانی به جمهوری عراق ، بنا به دعوت دولت این کشور و در راستای تداوم کمک مستشاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با تروریسم ( داعش ) در عراق، از طریق پرواز غیر نظامی و آشکار به بغداد انجام پذیرفت. وی پس از استقبال رسمی ، در محدوده فرودگاه بین المللی  بغداد ، هدف حمله تروریستی موشکی آمریکا قرار گرفت. 

این مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران طی سالهای اخیر به عنوان عالی ترین مستشار نظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار نیروهای مسلح و دولت عراق نقش مهمی را در مبارزه با تروریسم در این کشور برعهده داشت . ضمن محکومیت شدید دولت آمریکا ، این حمله تروریستی آشکار در شرایطی انجام گرفت ، که هیچگونه وضعیت جنگی میان تهران و واشنگتن برقرار نبوده است و از منظر حقوق بین الملل ، دیدار مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی ایران از جمهوری عراق در راستای کمک به آرامش و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم بوده و هیچ تهدید و خطر جدی و فوری علیه دولت آمریکا در پی نداشته است . 

مالکی: جمهوری اسلامی ایران از مواضعش عدول نخواهد کرد
هم اکنون بخوانید

مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام را به عنوان مصداق تروریسم دولتی سازمان یافته ، نقض آشکار حاکمیت ملی و استقلال جمهوری عراق و نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران دانسته و آن را قویا محکوم می کند . این اقدام تروریستی که مغایر منشور سازمان ملل متحد به ویژه در تعارض با منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون های بین المللی است ، به تلاش جامعه بین المللی جهت مبارزه با تروریسم، حاکمیت قانون در مناسبات جهانی و امنیت و آرامش منطقه آسیب جدی وارد کرده و صلح و امنیت بین المللی را به صورت جدی به مخاطره انداخته است.

 از جنابعالی انتظار می رود ، با توجه به نقش پارلمان ها و مجامع بین المللی در پیشبرد صلح و ثبات جهانی و مبارزه با تروریسم ، به ویژه تروریسم دولتی، به مسئولیت خود عمل کرده و بسترهای قانونی لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین فجایع تروریستی فراهم سازید . 

محمدباقر قالیباف 
رئیس مجلس شورای اسلامی
 جمهوری اسلامی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا