توصیه هایی برای افرادی که به دنبال ترک سیگار هستند

به گزارش ایسنا، استعمال سیگار فاکتور خطرزا در ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ است و به همین دلیل ترک این ماده دخانی نسبت به گذشته بیشتر اهمیت پیدا کرده است.

انجمن ریه آمریکا به افرادی که قصد دارند سیگار را ترک کنند توصیه هایی کرده است:

افراد سیگاری باید این موضوع را در ذهن داشته باشند که مصرف سیگار الکترونیکی به مفهوم ترک کردن نیست. سیگارهای الکترونیکی محصولات دخانی حاوی نیکوتین هستند که سازمان غذا دارو در آمریکا این محصول را به عنوان فاکتور کمک کننده در ترک سیگار تایید نکرده است.

همچنین به این افراد توصیه می شود که از تجربیات گذشته خود درس بگیرند. بیشتر مصرف کنندگان سیگار بارها تجربه ترک سیگار داشته اند اما زمانیکه شکست خورده اند از ادامه این کار ناامید شده اند. هرچند به این افراد توصیه می شود آنچه در تجربیات پیشین کمک کننده بوده را ارزیابی کنند و اگر ضرورت دارد در مواردی که موفق نبودند روش های متفاوتی را امتحان نمایند.

به افراد سیگاری توصیه می شود به تنهایی برای ترک سیگار اقدام نکنند. مراجعه به مراکز مشاوره در کنار مصرف دارو می تواند احتمال موفقیت آمیز بودن ترک سیگار را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

تمامی افراد سیگاری می توانند مصرف این ماده دخانی را ترک کنند. یافتن ترکیبی از تکنیک های صحیح و تسلیم نشدن به فرد کمک می کند تا مجدد به مصرف سیگار تمایل پیدا نکند.

به گفته متخصصان آمریکایی همه گیری بیماری کووید-۱۹ فرصتی را برای افراد فراهم کرده تا در صورت آمادگی داشتن، دلیل و حمایت مورد نیاز برای ترک سیگار را در اختیار داشته باشند.

قدردانی فرمانده ناجا از همکاری عزاداران حسینی (ع) با پلیس
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، با ترک سیگار وضعیت سلامت فرد بهبود یافته و ممکن است احتمال ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا