تاثر صلیب سرخ از کشته شدن ۳ تن از نیروهایش در انفجارهای فرودگاه عدن

به گزارش ایسنا،به گفته صلیب سرخ جهانی این کارکنان در کنار دیگر غیرنظامیان در حال جابجایی از  طریق فرودگاه بودند که این انفجار اتفاق افتاد.

دومینیک استیلهارت، مدیر عملیات کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ گفت: «این یک روز تلخ برای کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ و مردم یمن است. مردم یمن درد و رنج وحشتناکی را در طول پنج سال گذشته تحمل نموده­‌اند. روزی مانند امروز (چهارشنبه) به غم و اندوه خانواده صلیب سرخ و خانواده­‌های یمنی که عزیزان­شان در این انفجار کشته یا زخمی شده­‌اند، بیشتر می­‌افزاید.»

یکی از کارکنان کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ که در انفجار کشته شد یک شهروند یمنی بود که فعالیت­های حمل و نقل هوایی کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ، از جمله سرپرستی انتقال بیش از ۱۰۰۰ بازداشت­‌شده سابق به خانه­‌های­شان در ماه اکتبر را هماهنگ می­‌کرد. دومین کارمند این سازمان ملیت روآندایی داشت که به عنوان تکنسین اشعه ایکس در تیم درمانی به نیازمندان کمک می­‌کرد. سومین کارمند هم یک کارشناس بهداشت یمنی در یکی از بیمارستان­های تحت حمایت صلیب سرخ جهانی بود که در مقطع دکتری پزشکی تحصیل می­کرد.

کاتارینا ریتس، رئیس نمایندگی کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ در یمن گفت: «کشته و مجروح شدن افراد در جریان این انفجار برای خانواده­‌هایشان دردی بزرگ است. ما از صمیم قلب به تمامی خانواده­‌های قربانیان تسلیت می­‌گوییم و برای تک تک مجروحان این حادثه آرزوی بهبودی سریع داریم. یمن روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشته است؛ امیدواریم فردا روز روشن­تری باشد.»

انتهای پیام

آنکارا: گزارش آمریکا درباره حقوق بشر در ترکیه ادعایی باطل است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا