برگشت بخشی از پل گیشا به عنوان پل سبز زندگی

صفا صبوری دیلمی در گفت وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت پروژه گیشا با بیان اینکه زیرگذر کوی نصر هفتم اسفندماه سال گذشته و زودتر از موعد مقرر برای تردد خودروها گشوده شد، گفت: این بازگشایی سبب شد که کنترل و هدایت ترافیک سنگین روزهای پایانی سال به نحو موثرتری انجام شود.

وی با بیان اینکه متعاقب این بهره برداری، سرعت متوسط تردد خودروها در مسیرهای شرق به غرب و غرب به شرق بزرگراه های جلال آل احمد و شهید گمنام به نحو محسوسی افزایش یافت، افزود: این سخنان را پایش های ترافیکی در محدوده تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد نیز تائید می کند. به این ترتیب می توان با اطمینان اعلام کرد که هدف متعادل سازی خطوط ترافیکی و یکسان سازی حرکت در بزرگراه جلال آل احمد که قبلا در نتیجه عرض کم پل فلزی کوی نصر دچار اختلال بود، به طور کامل محقق شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد سرانجام ساخت تقاطع غیر همسطح بر روی چمران برای دسترسی بهتر به گیشا گفت: اینکه تسهیل دسترسی به کوی نصر یا همان خیابان گیشا از طریق ایجاد یک مسیر دسترسی مستقیم از زیرگذر فراهم شده یا به این منظور یک دوربرگردان غیرهمسطح در بزرگراه شهید چمران احداث شود، هنوز نهایی نشده است.

وی ادامه داد:  مشاور پروژه ۵ گزینه مختلف اجرایی در این زمینه را مورد مطالعه قرار داده است و عملیات عمرانی برای احداث گزینه نهایی بعد از  تصویب در حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرایی می شود.

"سوال از شهردار" در صورت تداوم جابجایی‌های غیراصولی درختان پایتخت/ معرفی مدیران متخلف شهری به مراجع قضایی
هم اکنون بخوانید

صبوری در مورد بازگشت پل فلزی گیشا که جمع آوری شده و قرار بود بعد از افتتاح زیرگذر تحت عنوان پل سبز زندگی برگردد نیز توضیح داد و افزود: پروژه احداث پل سبز زندگی در حال گذراندن مراحل نهایی طراحی و آماده سازی نقشه های اجرایی بوده و عملیات احداث آن در آینده نزدیک توسط شرکت یادمان سازه آغاز خواهد شد.

وی افزود: البته استفاده از قطعات پل فلزی گیشا در احداث پل سبز زندگی با توجه به مشخصات خاص این پل عابر پیاده جنبه نمادین خواهد داشت تا به این ترتیب بخشی از خاطرات جمعی شهروندان از پل گیشا حفظ شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یک =

دکمه بازگشت به بالا