معارفه سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد


معارفه سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار شد

مراسم معارفه سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، جمعی از اعضای بیت امام، مسئولان موسسه و شخصیت های سیاسی و فرهنگی در حسینیه جماران برگزار شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، در این مراسم طی حکمی از سوی سید حسن خمینی، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری به عنوان سرپرست جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی منصوب شد.

کمساری سمت هایی همچون مشاورت و ریاست مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، معاونن استاندار و رئیس سازمان ملی جوانان استان کرمان، ریاست جشنواره اشراق و معاونت فرهنگی و هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)  را در کارنامه مدیریتی خود دارد.

همچنین حمید انصاری قائم مقام سابق موسسه نیز طی حکمی از طرف سید حسن خمینی به عنوان مشاور عالی وی منصوب شد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین محمد علی انصاری سرپرستی موسسه را عهده دار بود و حمید انصاری به عنوان قائم مقام وی به خدمت اشتغال داشت، اما با تغییر اساسنامه سمت قائم مقامی در موسسه حذف می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری نیز هم چنان سرپرستی آستان مطهر امام خمینی را بر عهده دارد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در این مراسم طی سخنانی با اشاره به تغییرات مدیریتی در این موسسه گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در آینده به صورت شورایی پیش خواهد رفت. البته آقای کمساری سرپرست آن خواهند بود، ولی هیأت مدیره ای همراه خواهند بود که مؤسسه را کمک کنند.

وی یادآور شد: مؤسسه در طول عمر خودش با تمام توان ایستاده که امام وجه المصالحه هیچ تفکر و جناحی نشود و اتفاقا بخش مهمی از اتهامات به خاطر این است که این مجموعه استقلال خودش را حفظ کرده و با موج های گذرا همراه نشده است.

سیدحسن خمینی افزود: ما نه خودمان و نه هیچ نهادی را متولی انحصاری قرائت و تفسیر شخصیت و اندیشه امام نمی دانیم و هیچ وقت نیز جلو نقل خاطرات از امام را نگرفته ایم؛ گرچه اگر جایی سندی بر خلاف آن داشته باشیم، منتشر می کنیم.

ترامپ مدعی هدف قرار دادن پهپاد ایرانی شد
هم اکنون بخوانید

 

وی اظهار داشت: ایستادن بر مواضع بسیار سخت است و ما باید بر عقیده ای که داریم ثابت قدم بمانیم و ارزش مؤمن هم این است که در فراز و فرودها ایستادگی کند.

یادگار امام در پایان گفت: بسیاری افراد جانشان را در راه امام دادند و ما هم اگر لازم باشد باید آبرویمان را بدهیم. ان شاء الله دوستان با همت بتوانند این مسیر را ادامه بدهند.

 

به گزارش جماران، در متن حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری به عنوان سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) از سوی یادگار امام، آمده است:

بسمه تعالی

قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبینٌ یَهْدی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوانَهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدیهِمْ إِلی صِراط مُسْتَقیم (مائده/ ۱۵ و ۱۶)

خدای متعال را خاضعانه سپاسگذاریم که در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی، هنوز هم نام مبارک امام خمینی(س) بر تارک نظام اسلامی می درخشد و چنانکه رهبر معظم انقلاب همواره اشاره کرده اند انگشت هدایت او چراغ راهنمای مردم عزیز و شریف این سرزمین است. مردمی که چون همیشه، درخشش نام و تذکار یاد و طنین افکار امام را بازتابی از حضور و تجلی نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت طاهرینش(ع) می دانند و با پرچم خمینی به استقبال منجی موعود رهسپارند. باشد که به سرمنزل شهود ربانی و اخلاق حمدانی واصل آیند.

و در این میان، به عنوان قطره ای از دریای ملت ایران، خدمتگذاران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) مفتخرند که در طول بیش از سی سال، به قدر وسع و با همت بالا و توکل به حیّ لایزال، توانسته اند گام های بلندی را در مسیر شناخت و بازشناسی اندیشه و افکار و رفتار و کردار معمار کبیر انقلاب اسلامی(س) بردارند.

برای دومین بار یک بالگرد آمریکایی به شناورهای سپاه‎ نزدیک شد
هم اکنون بخوانید

بی تردید نفس گرم و حق امام خمینی(س) در هفدهم شهریور ۱۳۶۷ در فرمان به یادگار عزیز و فرزند بزرگوارشان مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خمینی، مبنی بر تأسیس این مؤسسه و نگاه ژرف و نیت خالص یادگار امام رحمت الله علیهما، سرمایه ای بود که پایه این بنای محترم را بر صداقت و اخلاق و ایمان نهاد و همین بزرگترین توشه موسسه بوده و خواهد بود. همچنانکه لطف رهبر معظم انقلاب و خلف شایسته امام و دولت های مختلف و همراهی و همدلی ایشان و موافقت مجلس و قوه قضائیه و سایر ارگان های جمهوری اسلامی و همچنین محبت تمامی اهل فرهنگ و هنر و دانشمندان و فرهیختگان، سرمایه مهم دیگری است که به فروغ بیشتر و بهتر این نهاد بر آمده از فرمان امام انجامیده است.

و در این میان خدمت شایسته برادرم جناب آقای دکتر حمید انصاری، جایگاه ویژه ای دارد. زحماتی که باید اذعان نمود، همراه با شناخت و احاطه نسبت به آراء و اندیشه امام خمینی(س) از عوامل مهم در توفیق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بوده است.

و اینک که ایشان به حکم قانون بازنشستگی، مدیریت مجموعه را بر عهده ، ندارند، با توجه به تجربیات کاملی که حجت الاسلام و المسلمین آقای کمساری در دوره حضور در معاونت مؤسسه به دست آورده اند و با عنایت به پیشنهاد برادر عزیز جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی انصاری مبنی بر حضور مستمرشان در حرم مطهر امام خمینی، ایشان را به عنوان سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منصوب می نمایم.

مسئولیت ایشان در درجه نخست، اصلاح اساسنامه و ساختار مجموعه و ایجاد تناسب آن با شرایط جدید فرهنگی است و در مرحله بعد، انتظار آن است که با همت مضاعف و تکیه بر نیروی جوانی، مسیر گذشته را هموارتر و با توان بیشتر بپیمایند.

والحمدلله رب العالمین

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 4 =

دکمه بازگشت به بالا