تاکید وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین بر توسعه مناسبات تجاری با ایران

  به گزارش ایسنا، تورکوویچ در این ملاقات با اشاره به روابط خوب ایران و بوسنی تاکید کرد که مردم بوسنی و هرزگوین هیچگاه کمکهای ایران به این کشور در روزهای سخت دهه ۱۹۹۰ را فراموش نمی کنند و خاطره آن در تاریخ این کشور جاودانه خواهد ماند.

قلیچ خان سفیر کشورمان با بیان موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در قبال حمایت از استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت بوسنی و هرزگوین بر اساس یک حاکمیت مردم سالار و و برخوردار از قومیتهای مختلف در درون خود، تاکید کرد: از دولت این کشور در قالب مرزهای رسمی و غیر قابل تغییر آن با تمام قوا حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: باید از همه ظرفیتها برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور استفاده کنیم و علیرغم شرایط کرونائی موجود، تلاشها در این زمینه ادامه دارد.

تورکوویچ گفت: ” ما در مسیر ساختن و توسعه همه جانبه کشورمان هستیم و در این راه با همه دوستانمان همکاری و مشارکت داریم. زمینه های مختلف اقتصادی برای همکاری وجود دارد که مشارکت در طرحهای زیرساختی و توسعه گردشگری بین دو کشور از جمله آن موارد است. خوشبختانه مشورتهای سیاسی بین دو کشور همواره جریان داشته و از این چارچوب باید برای یافتن زمینه های جدید همکاری بهره گیریم.”

قلیچ خان برگزاری موفق و سلامت انتخابات شهرداری ها و شورای شهر و به ویژه برگزاری این انتخابات در شهر موستار که برای دوازده سال به تعلیق درآمده بود را تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد این امر گام مثبتی در جهت عضویت بوسنی و هرزگوین در اتحادی اروپا خواهد بود.

آمریکا اسکورت کشتی‌های تجاری در خلیج فارس را بررسی می‌کند
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا