حملات سایبری به آمریکا، نتیجه دشمن‌تراشی این کشور است

محمدعلی بصیری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ادعای وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر حملات سایبری روسیه و چین به زیرساخت‌های اداری این کشور، اظهار کرد: وقتی آمریکا، روسیه و چین را تحریم و به طور مرتب در حال دشمن‌تراشی برای خود است و علیه کشورهای مختلف دیگری از قبیل ایران، کره شمالی و کوبا تحریم‌های ظالمانه برقرار می‌کند باید منتظر جواب و برخورد دیگر کشورها هم باشد.

وی افزود: طبیعی است هر کشوری هم که دارای ابزارهای برتر باشد با این شیوه‌ها و حملات سایبری جواب دشمنی آمریکا را بدهد. آمریکایی‌ها این تصور را دارند که دارای برتری بانکی و اقتصادی هستند و به این صورت قصد دارند کشورهایی را که با سیاست‌های ایالات متحده موافق نیستند وادار به تغییر رفتار کند تا تضعیف شوند.

این استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در عُرف بین‌الملل هر کنشی یک واکنشی در پی دارد، گفت: عکس‌العمل متقابل کشورهایی مانند روسیه و چین در اثر فشارهای اقتصادی است که آمریکا به شکل تحریم علیه آنان وضع کرده است. برای اولین بار و آخرین بار هم نیست که چنین حملات سایبری رخ دهد.

بصیری تصریح کرد: توان انجام دادن حملات سایبری در حد وسیع در اختیار قدرت‌های بزرگ است، البته ممکن است از داخل خود آمریکا هم‌چنین حملاتی رخ دهد، ولی ظاهراً حملات به حدی وسیع بوده که از توان یک شرکت یا یک فرد عادی بر نمی‌آمده است. بنابراین توان انجام دادن چنین حملاتی را قدرت‌های بزرگی مانند چین و روسیه دارند.

وی خاطرنشان کرد: یک جنگ سرد جدیدی میان آمریکا و بلوک مقابل آن شکل گرفته است که ابزار این جنگ سرد علاوه بر اقتصاد، دیپلماسی و رسانه، جنگ دیجیتالی را هم شامل می‌شود. حرکات تهاجمی آمریکا در جهان هزینه دارد و باید این هزینه‌ها را نیز پرداخت کنند.

حذف هنگ‌کنگ از فهرست "آزادی اقتصادی" بنیاد هریتج
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا