اشتغال ۲۲۵۰ نفر در پتروشیمی هگمتانه

ناصر شمخانی پنجشنبه ۴ دی ماه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت به ویژه پتروشیمی هگمتانه به صورت ویدئوکنفرانسی توسط رئیس جمهور،  اظهار کرد: بسیار مفتخریم در سال «جهش تولید» شاهد راه اندازی این مجموعه مهم خواهیم بود و امروز پتروشیمی هگمتانه با درایت مقامات وزارتی و استانی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در پتروشیمی هگمتانه برای نخستین بار در خاورمیانه آماده تولید PVC با گرید پزشکی استاندارد خواهیم بود. کارخانه پتروشیمی هگمتانه با مبلغ ۳۸ میلیون یورو با مشارکت بخش دولتی، بخش خصوصی و سهامدار خارحی با هدف تولید سالانه ۴۵ هزار تن PVC به صورت اتانول و پودر با گرید پزشکی استاندارد آماده بهره برداری است.

شمخانی خاطرنشان کرد: در این پروژه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشعول به کار خواهند شد که این رقم با بهره برداری از فازهای توسعه ای و تولید مصنوعات پزشکی افزایش خواهد یافت.

وی با اعلام اینکه ۷۰ درصد سهم ساخت ماشین آلات داخلی است و راه اندازی و راهبری با نیروهای متخصص و توانمند ایرانی صورت پذیرفته است، مطرح کرد: بازار پلیمرهای گرید پزشکی در سال ۲۰۱۹ افزون بر ۲۳ میلیارد دلار ارزش داشته و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ پیشرفت ۵.۹ درصد داشته باشد.

شمخانی بیان کرد: در حال حاضر به علت نبود مواد استاندارد، سازندگان تجهیزات پزشکی از خارج نیاز خود را تأمین می کنند اما با بهره برداری کامل از این پروژه نه تنها نیاز کشور مرتفع خواهد شد بلکه توانایی صادرات آن را داریم که ارزآوری بالایی برای کشور خواهد داشت.

وزیر اقتصاد: تجارت ایران و عراق سال آینده افزایش می‌یابد
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل پتروشیمی هگمتانه در پایان اظهار کرد: انتظار داریم با تدبیر مسئولان مشکلاتی که بر سر راه تأمین خوراک پتروشیمی وجود دارد، بنابر توافقات مرتفع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا