ریه مردم اراک جای ذخیره مازاد مازوت نیست

سیاوش آقاخانی چهارم دی ماه در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با بیان اینکه فعالان محیط زیست افرادی سیاسی نیستند، اظهار کرد: اگر درخصوص شبکه و ایستگاه سنجش آلودگی هوا انتقاداتی مطرح می کنیم برای این است که همواره دغدغه محیط زیست را داشته ایم و طبق وظیفه اعلام خواسته های مردم را دنبال می کنیم و در مجموع اگر شبکه پایش را نقد می کنیم، محیط زیست استان می تواند از این فرصت برای دریافت امتیاز و اعتبار و رفع مشکلات استفاده کند.

وی با اشاره به وضعیت سوخت نیروگاه حرارتی شازند، تصریح کرد: شرایط کشور خاص است، بیماری کرونا را شاهد هستیم و مسلما آلودگی هوا بر تشدید این بیماری تاثیر گذار است و اراک هم به عنوان یک کلانشهر که فقط به دلیل آلودگی هوا در بین هفت کلانشهر دیگر جای گرفت، نیز آلوده است.

آقاخانی تاکید کرد: امروز فعالان محیط زیست به چند نکته نقد دارند، به شبکه پایش نقد وارد است چراکه گاهی آمار این شبکه معنی دار است، گفته شد که شیر مازوت نیروگاه پلمب شده، اما متوجه شدیم که این پلمب فقط شفاهی بوده است، رییس جمهوری مقابل مردم اراک اعلام کرد که ۱۰۰ درصد گاز نیروگاه شازند را تامین می کنیم و انتظار داشتیم که حداقل این قول محقق شود.

وی با اشاره به مصاحبه رییس سازمان محیط زیست کشور مبنی بر اینکه با مازاد مازوت مواجه هستیم، گفت: اگر مازاد مازوت داریم، جای ذخیره این مازوت در ریه شهروندان اراک نیست و این عدم صداقت و صحبت های متناقض آزاردهنده است. ایران دومین کشور صادرکننده گاز در جهان است و در همین لحظه کشور در حال صادرات گاز است پس چرا نیروگاه با کمبود گاز مواجه است و باید مازوت بسوزاند؟

مصرف سیگار و قلیان در قهوه خانه‌ها همچنان ممنوع ماند
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل موسسه زیست محیطی کیمیای سبز بیان کرد: اینکه اعلام شود گاز نیست و نیروگاه شازند به عنوان یکی از اولین نیروگاه های کشور در تاریخ ۲۱ آذرماه نوع سوخت خود را تغییر دهد و مازوت بسوزاند دردناک است، چرا این نیروگاه باید در این خصوص جزو اولین ها باشد؟ حداقل با توجه به اینکه رییس جمهور در مقابل مردم قول داده است، جزو آخرین نیروگاه ها باشیم که مازوت بسوزاند. از نمایندگان استان در مجلس هم گلایه داریم و توقع می رود که مجمع نمایندگان استان مرکزی محکم بر موضوع جلوگیری از مازوت سوزی نیروگاه شازند بایستند.

وی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان به بهانه نداشتن آب مازوت نمی سوزاند، افزود: چرا ما نباید از ظرفیت های خود استفاده کنیم؟ خواهش می کنم تمام ارکان و مسئولان استان و رسانه ها در ارتباط با هم این مسئله را حل کنیم. احتمال اعتراض مردم وجود دارد و اگر همه با هم اقدام نکنیم، استان مرکزی و شهر اراک دچار بحران می شود و لازم است که نیروهای امنیتی این موارد را به تهران ارجاع دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا