سفرهای دریایی خارجی، در انتظار پایان کرونا

به گزارش ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا در جهان سفرهای زمینی، هوایی و دریایی تحت تاثیر آن لغو شد اما با وجود از سرگیری مسافرت‌ها در حوزه هوایی و حتی زمینی بین شهرها و کشورهای مختلف در ماه‌های اخیر که البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک یک و چند جانبه همراه بود، این اتفاق در حوزه دریایی رخ نداده و ایران که پیش از این به چندین مقصد خارجی شارجه، دوبی و کویت سفر دریایی داشت، حالا کشتی‌های مسافربری‌اش تقریبا متوقف شده‌اند.

البته  حسین عباس‌نژاد –مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی– چندی پیش از آغاز سفرهای دریایی با از سرگیری خط دریایی بندر لنگه –دوبی خبر داده و گفته بود: از سرگیری و آغاز سفر دریایی به مقاصد جدید دریایی مانند امارات و کویت که پیش از کرونا فعال بودند و دیگر کشورها از سوی وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی مانند سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است. اما به نظر می‌رسد هنوز سفرهای دریایی خارجی با مشکلات و محدودیت‌های کرونایی مواجه است.  

چرا که محمد راستاد – مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا به حمل نقل به ویژه حمل و نقل دریایی آسیب بسیاری وارد کرد و که البته بیشترین آسیب متوجه حوزه گردشگری شد اما حوزه‌های دیگر در بخش دریایی و بندری نیز از کرونا آسیب دیدند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به راه‌اندازی و از سرگیری سفرهای زمینی و هوایی بین کشورهای مختلف این اتفاق در چه زمانی برای حوزه دریایی می‌افتد؟ افزود: در حوزه سفرهای دریایی در مسیرهای داخلی مشکلی وجود ندارد و این سفرها هم اکنون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما در حوزه سفرهای دریایی خارجی امیدواریم هر چه سریعتر این اتفاق رخ دهد و مردم بتوانند به مقاصد خارجی فعالی که در گذشته وجود داشت سفر دریایی داشته باشند.

مراسم نکوداشت پدر صنعت ایران برگزار شد
هم اکنون بخوانید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: مسلما این سفرها به زودی از سر گرفته می‌شود چرا که قرار نیست سفرهای دریایی در مسیرهایی که برایش تقاضا وجود دارد و کشتی‌های مسافربری نیز تردد می‌کنند، متوقف شود.

راستاد پیش از این نیز درباره آخرین وضعیت سفرهای دریایی به ایسنا گفته بود: اگر شرایط و زمینه مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریای فراهم شود و بخش خصوصی نیز استقبال کند.   آماده انجام مذاکرات برای از سرگیری سفرهای دریایی به مقصد شارجه، دوبی، کویت و اضافه کردن مقاصد جدید خارجی در راستای گسترش سفرهای دریایی هستیم. اما باید منتظر ماند و دید سفرهای دریایی دقیقا چه زمانی از سر گرفته می‌شود؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا