سران قوا با گفت‌وگو و تعامل سازنده به حل مشکلات بپردازند


سران قوا با گفت‌وگو و تعامل سازنده به حل مشکلات بپردازند

چهاردهمین نشست هم اندیشی جامعه روحانیت با احزاب، گروه‌ها، نمایندگان تشکل‌های دانشگاهی، رزمندگان و هیات، اصناف و اقشار برگزار شد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز  و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی پور معاون امور تشکیلات و عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت در این نشست گزارشی از تحولات جاری و سیر اقدامات انجام شده در مسیر دستیابی به وحدت و انسجام در جریان ارزشی و انقلابی ارایه دادند و بر ایجاد ساختاری متقن و قابل اتکا برای تجمیع همه اضلاع و نیروهای درون نظام و وفادار به گفتمان ارزشی و انقلابی تاکید کردند.

در ادامه این نشست با بزرگداشت نام و یاد شهید حضرت آیت الله مفتح از وحدت حوزه و دانشگاه تجلیل شد و یاد آوری شد که روز ۲۷ آذر نماد تعامل تکاملی علم و دین است و امروز جمهوری اسلامی با هوشمندی پیوند عمیق این دو رکن تمدن بشری را به بهترین شکل  برای سعادتمندی بشر به پیش می برد لذا باید است این خط سیر با قوت امتداد یابد.

 این ایام مصادف با سالگرد شهادت اسوه مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و حاضران با نثار درود به روان پاک این سردار قهرمان و شهید بزرگوار ابومهدی المهندس یادآوری کردند راهبرد موفق جمهوری اسلامی ایران مقاومت همه جانبه برابر جریان سلطه و طاغوتیان است و آمادگی خود را برای پشتیبانی کامل از مقاومت وانتقام خون پاک این عزیزان اعلام داشتند.

راهبرد جبهه استکبار تضعیف همه جانبه محور مقاومت و کانون الهام بخش آن یعنی جمهوری اسلامی است که نیت شوم آنها اجرای نقشه‌های ضد امنیتی و نظامی، تخریب روانی، آسیب فرهنگی و بخصوص جنگ اقتصادی و توقف در توسعه علم وفناوری است. بدون تردید آمریکای اوباما، ترامپ و بایدن و اروپای با آمریکا و بدون آمریکا تفاوت ماهوی نخواهند داشت لذا حاضران در نشست و بخصوص جوانان بر خنثی سازی تحریم‌ها و نقشه‌های ویرانگر دشمنان قسم خورده ملت ایران تأکید کرده و اراده خود را بر استحکام بنیه‌های علمی، اقتصادی و تولیدی در همه عرصه‌ها ابراز داشتند.

بیشترین آسیب بر اقتصاد ایران از ناحیه تصمیم‌های ناآگاهانه دولت‌ها شکل گرفته است
هم اکنون بخوانید

نظر به اینکه اقتدار کشور در گروی اتحاد ملی و تعامل و همگرایی همه قوا و نیروهای تأثیر گذار است، حاضران از همگان بخصوص قوای سه گانه درخواست کردند که از هر گونه اختلاف افکنی به خصوص با سخنان و رفتار تفرقه انگیز به شدت پرهیز کنند و سران قوا با گفت وگو و تدابیر شایسته و تعامل سازنده به حل مشکلات بپردازند.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید سلیمانی رهنمود ها و راهبردها را بخوبی تبیین و ترسیم کردند و بر همگرایی و وحدت، تلاش بیشتر، هوشمندی و شناخت دقیق ترفندهای دشمنان، خنثی سازی و رفع تحریم‌ها، ایستادگی و استواری و پرهیز از اختلاف، تاکید فرمودند، شرکت کنندگان در این نشست، رمز موفقیت و دسترسی به اهداف فوق را در مشارکت فعال، اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی صحیح، حرکت بی وقفه، اخلاص و فداکاری و بخصوص وحدت کلمه ملت بزرگ ایران و به ویژه دلسوزان، نخبگان و فرهیختگان عنوان کردند و بر ضرورت تقویت وحدت فکری، قولی و عملی برای عبور از این مرحله سرنوشت ساز تاکید کرده و بر ایجاد شورای فراگیر وحدت تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − شش =

دکمه بازگشت به بالا