اوقاف ۵۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد/سهم وقف در توسعه دانش‌بنیان افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی امروز شنبه ۲۹ آذرماه در جریان بازدید از موقوفات ساوه به منظور سرمایه‌گذاری و نیز امامزاده سیداسحاق (ع) برای بررسی مشکلات و اجرای طرح توسعه این بقعه متبرکه انجام شد، در گفت‌وگو با پایگاه خبریان اظهار کرد: وقف باید منافع عمومی و اجتماعی در خور خود داشته باشد تا بتوان سنت حسنه وقف را به صورت صحیح در جامعه جاری و ساری کرد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای عمده‌ای که در حوزه وقف می‌توان برای آن اهداف توسعه‌ای تعریف و اجرایی و به جامعه خدمت رسانی کرد موضوع رسیدگی به وضعیت و نوع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: نحوه فعالیت در شرکت‌های دانش بنیان بدین صورت است که از ایده به نمونه سازی سوق پیدا کرده و از نمونه‌سازی به تکثیر تولیدات خود می‌پردازند، این شرکت ها در مرحله تجاری سازی نیازمند حمایت هستند و وقف سعی می‌کند که در این مقطع که همانا تولید انبوه و تجاری‌سازی است به کمک شرکت‌های دانش بنیان بشتابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: سازمان اوقاف به دنبال مشارکت در این حوزه است تا سهم وقف در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دیده شود و نقش موقوفات در این عرصه متجلی شود.

وی به نمونه‌ای از مشارکت سازمان اوقاف در این حوزه اشاره کرد و افزود: سازمان اوقاف با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولیداتی نظیر موتورسیکلت‌های برقی، تجهیزات پزشکی، ایمپلنت‌های استخوانی، دندانی، انرژی‌های نوپدید، زنجیره‌های تولید غذایی و … ورود پیدا کرده و استقبال خوبی از سوی شرکت‌های دانش بنیان به سمت اوقاف دیده می‌شود.

تاکید دوباره مهرداد اسکویی بر راه اندازی بنیاد خسرو سینایی
هم اکنون بخوانید

حجت‌الاسلام خاموشی تاکیدکرد: در آینده نه چندان دور سهم وقف در توسعه دانش افزایش خواهد یافت و امیدواریم منویات رهبری در این حوزه که ورود وقف در حوزه‌های جدید است را تحقق بخشیم تا کارکرد وقف در عرصه‌های گوناگون محقق و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در حوزه‌های گوناگون منجر به تقویت انگیره مردم برای عمل به نیات در موقوفات جدید خواهد شد و هرچقدر مشارکت عمومی بیشتر شود کارکرد سنت حسنه وقف بیشتر در جامعه نمایان خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص برخی مشکلات اراضی موقوفه برای ساخت مسکن در ساوه گفت: در طرح ملی مسکن تفاهم نامه‌ای به امضای سازمان اوقاف و وزارت راه و شهرسازی رسیده است و در استان مرکزی چند نقطه جانمایی شده است که بیش از هفت هزار واحد مسکونی فقط در شهر اراک برای احداث مسکن واگذار شده و بزودی شروع بکار خواهد کرد. در شهرستان ساوه نیز مشکلات مربوطه بررسی و احداث مسکن در اراضی واگذار شده از سوی اوقاف در دست اجراست.

وی بیان کرد: این تفاهم نامه در سایر استان های کشور نیز به امضا رسیده است و برای افزون بر ۵۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور هدفگذاری شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا