تهدیدات فضای مجازی علیه کودکان را جدی بگیریم

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سرهنگ علی موالی اظهار کرد: ورود افراد کم سن به دنیای مجازی و به دنبال آن دسترسی به محتواهای نامناسب برخی سایت‌ها از طریق نصب فیلترشکن‌ها، پیامدهای جبران ناپذیری بر روح و روان کودکان می‌گذارد که متاسفانه برخی از والدین نه تنها نظارتی بر فعالیت سایبری فرزندان خود ندارند بلکه آن ها را در فضای مجازی رها کرده اند.

وی افزود: تهدیدات فضای مجازی بسیار بیشتر و متنوع‌تر از تهدیدات و آسیب‌های فضای واقعی بر علیه کودکان است و برای پیشگیری از آسیب‌ها باید در استفاده از این تکنولوژی نهایت دقت و هوشمندی را به کار ببریم.

سرهنگ موالی با اشاره به اینکه امکان استفاده از سایت‌ها توسط کودکان به دلیل کنجکاوی زیاد و بی‌تجربگی آنان بیشتر است، بیان کرد: قرار گرفتن متعدد کودکان در برابر محتواهای غیراخلاقی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند خشونت کلامی ‌و عملی را در آنان افزایش دهد زیرا آن ها با توجه به اقتضای سنیشان در برابر استفاده از انواع فیلترشکن‌ها آسیب پذیرتر هستند.

وی با تاکید بر نظارت مستمر والدین بر نحوه استفاده فرزندانشان از شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: به دلیل پایین بودن سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان در شرایط کنونی جامعه، والدین و خانواده‌ها باید بیش از پیش نسبت به دسترسی فرزندانشان به دنیای مجازی نظارت کافی و حساسیت لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم از هموطنان خواست، در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با ما درارتباط باشند.

تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + یک =

دکمه بازگشت به بالا