پنجره‌ای به دریا

سلیمه صیادی در سال ۱۳۶۴ در روستای امامزاده (بده) از توابع بخش بوشکان، شهرستان دشتستان استان بوشهر به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در همین روستا گذراند و در سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ملی زابل گردید.

سرانجام در سال ۱۳۹۳ همزمان با ورود به دانشگاه پیام نور در رشته کارشناسی ارشد ادبیات فارسی به تدریس در مدرسه ابتدایی بوستان ( آوای بهار) و ملاصدرا پرداخت. هم اکنون نیز به عنوان آموزگار در مدرسه نوید شهر “کلمه” مشغول به کار است.

این اثر نخستین کتاب پژوهشی صیادی است که توسط انتشارات صحیفه خرد به چاپ رسیده و با قیمت ۴۵۰۰۰ تومان به فروش می رسد. 

به گزارش ایسنا، موضوع این مجموعه “بررسی واژگان محلی” در آثار دو شاعر و نویسنده برجسته معاصر زاده‌ی جنوب، منوچهر آتشی و صادق چوبک، است.

صیادی درباره این کتاب به ایسنا می‌گوید: پنجره‌ای به دریا به صورت یک “فرهنگ‌نامه” و در چهار فصل تدوین شده که این فصل‌ها به ترتیب شامل نوع گویش و ساختار آن، واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها، کنایه، اشاره به اعتقادات، داستان، جانوران و گیاهان و غذاها است.

وی افزود: با بررسی آثار این دو هنرمند بزرگ، متوجه نوع نگاه آنان به فرهنگ بومی در آثارشان می شویم. در این زمینه صادق چوبک بهره‌ی بیشتری از اصطلاحات محلی برده است.

این نویسنده فرهنگی اظهار کرد: با جمع‌آوری این اصطلاحات به شناخت و خوانش بهتر واژه‌ها در آثار آنان برای مخاطبان غیر بومی کمک کرده‌ایم و به حفظ هرچه بیشتر فرهنگ اصیل مردمان جنوب، کوشیده‌ایم.

انتهای پیام 

اسناد چهل دوره جشنواره تئاتر فجر در تلویزیون تئاتر ایران
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =

دکمه بازگشت به بالا