آلودگی ۱۸ هزار مشتری شرکت آمریکایی به بدافزار جاسوسی

به گزارش ایسنا، آمریکا یکشنبه هفته جاری یک هشدار اضطراری صادر و از کاربران خواست نرم افزار سولار ویندز را که به یک کد مخرب آلوده شده است، قطع و غیرفعال کنند.

این هشدار پس از این روی داد که رویترز گزارش کرد هکرهای روسی از آپدیتهای نرم افزار سولار ویندز برای نفوذ به سازمانهای دولتی آمریکایی از جمله وزارتهای خزانه داری و بازرگانی استفاده کرده اند. مسکو هر گونه ارتباط با این حملات را تکذیب کرد.

شرکت سولار ویندز در توضیحاتش به رگولاتوری اعلام کرد بر این باور است که این حمله سایبری کار یک کشور خارجی بوده که کد مخرب را در آپدیتهای نرم افزار مدیریت شبکه اوریون این شرکت در فاصله مارس تا ژوئن امسال وارد کرده است. سولار ویندز بر این باور است که شمار واقعی مشتریانی که محصولات اوریون را نصب دارند که حاوی آسیب پذیری امنیتی هستند، کمتر از ۱۸ هزار مورد هستند.

این شرکت اعلام کرده که از آسیب پذیری در هیچ یک از سایر محصولاتش مطلع نیست و اکنون با کمک مقامات اجرایی آمریکا و کارشناسان امنیت سایبر مستقل سرگرم تحقیق است.

سولار ویندز در سطح جهانی ۳۰۰ هزار مشتری از جمله اکثر شرکتهای فهرست ۵۰۰ فورچون را دارد و برخی از حساسترین بخشهای دولتهای آمریکا و انگلیس مانند کاخ سفید و وزارتهای دفاع از خدمات این شرکت استفاده می کنند.

بازرسان در سراسر جهان اکنون در تلاش هستند تا دریابند چه کسانی هدف جاسوسان سایبری قرار گرفته اند.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد این کشور در حال حاضر از هیچ گونه موارد هک مطلع نیست و سرگرم تحقیقات است. وزارت امنیت داخلی آمریکا در این باره هنوز اظهارنظر نکرده است.

شبکه آبرسانی شهر همدان به تعادل‌ رسید
هم اکنون بخوانید

دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند که هر سازمانی نسخه آلوده نرم افزار اوریون را داشته، سیستمهایش مورد رخنه هکرها قرار گرفته است.

شرکت امنیت سایبری برجسته فایرآی که در ارتباط با این حادثه هدف رخنه هکرها قرار گرفته است، در پست وبلاگی اعلام کرد این اهداف شامل نهادهای دولتی، مشاوره، فناوری، مخابرات و استخراجی در آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه بوده اند.

بر اساس گزارش رویترز، جان هالت کوئیست، مدیر تحلیل اطلاعات فایرآی اظهار کرده اگر این جاسوسی سایبر باشد، بنابراین یکی از موثرترین کارزارهای جاسوسی سایبری بوده که ما تاکنون مشاهده کرده ایم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا