نامه اتحادیه تاکسیرانی به معاونت سیما در واکنش به اظهارات مجری یک برنامه تلویزیونی

به گزارش ایسنا، بنا براعلام روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، متن نامه اتحادیه تاکسیرانی به شاه آبادی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

«صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رسانه‌های اجتماعی ضمن آنکه وظیفه دارد لحظات سرگرم کننده‌ای برای مخاطبین ایجاد نماید، نباید نقش اصلی و بنیادین خود یعنی سازندگی فکری و فرهنگ سازی را به فراموشی بسپارد. بویژه آنکه مخاطبین این رسانه ملی تمامی اقشار جامعه و تمامی رده‌های سنی را در بردارد.

متأسفانه این نخستین مرتبه نیست که اعتماد نو به نقل از برنامه سازان صدا و سیما و یا مجریان محترم آن با سهل انگاری و بی توجهی خاطر قشر شریف و زحمتکش تاکسیرانان را مکدر می‌سازند. آنهم در شرایط فعلی که اثرات مخرب کرونا ویروس بر سلامت فردی و خانواده آنان و نیز بر وضعیت درآمد و معیشت این عزیزان سایه سیاهی افکنده است.

در اعتماد نو به نقل از برنامه تلویزیونی “دستپخت” مجری اعتماد نو به نقل از برنامه با پرسشی ناآگاهانه، نه تنها جایگاه اجتماعی و شان مشاغل آبرومندی چون رانندگی با تاکسی را حرمت نمی نهد بلکه با مرز بندی مشاغل و ایجاد حساسیت، فرزندان بیش از ۳۶۰ هزار تاکسیران امین و با عزت نفس را در برزخ خوب و بد شغل پدر قرار داده است.

شاید اگر یاد می‌گرفتیم بزرگمردی به عنوان و لقب نیست و در هر حرفه و شغلی می توان خدمتگزارانی صدیق و دلسوز بود و فرزندانی برومند، مسئولیت پذیر و متعهد تربیت کرد؛ همانند تاکسیرانان شریف این مرز و بوم که با همت والای خود شبانه روز در تلاش هستند تا سفره زندگی خود را به لقمه نانی حلال مزین نمایند، قدرشناسی و سپاسگزاری فرزندان این تلاشگران خستگی ناپذیر را با پرسشهایی از نوع حرفه و شغل پدر امتحان نمی‌کردیم.

حمله سگ‌های خانگی به نیروهای اورژانس تهران
هم اکنون بخوانید

لذا شایسته است ضمن آنکه به فوریت و با اولویت از این عزیزان دلجویی شود؛ اعتماد نو به نقل از برنامه‌سازان، مجریان، نویسندگان و تهیه کنندگان و عوامل اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تلویزیونی نیز در گفتار وکلام خود بویژه نسبت به صاحبان مشاغلی از این دست که علیرغم سختی کار، بسیار آسیب پذیر هستند توجه و دقت بیشتری بعمل آورند.” »

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا