راە جلوگیری از بازگشت افراد بە چرخە اعتیاد ایجاد اشتغال است

بهمن مرادنیا امروز (۲۲آذر) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، اظهار کرد: معتادهایی که در مراکز بازپروری بهبود می یابند اگر شغلی نداشته باشند مجددا به چرخه اعتیاد بازمی گردند، بنابراین لازم است ایجاد اشتغال برای آنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

‎وی اضافه کرد: افراد معتاد نمی توانند در سیستم اداری و دولتی بکارگیری شوند و بخش خصوصی نیز به دلیل سو پیشینه افراد از بکارگیری آنان سر باز می زند.

‎مرادنیا اظهار کرد: در کنار ایجاد مرکز جامع ترک اعتیاد کارگاه‌هایی ایجاد شود تا کالاهای تولیدی آنان به فروش برسد که این مسئله می تواند در آنان ایجاد امید کند.

استاندار کردستان از دلایل عدم ترک اعتیاد افراد را عدم امید به آینده دانست و گفت: باید اعتماد نو به نقل از برنامه هایی تدوین شود که امید به آینده در بین آنان زنده شود.

‎وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی و دیگر مراکز دارای مسئولیت در مبارزه با کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد باید نگاه ویژه به کردستان داشته باشند، چرا که وضعیت کردستان از حیث اشتغال و اقتصاد متفاوت با بسیاری از استان های کشور است.

‎وی در پایان بر اجرا و تدوین اعتماد نو به نقل از برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش اعتیاد تاکید و یادآور شد: از ظرفیت های موجود در نهادهای فرهنگی و افراد شاخص و هنرمند برای مبارزه با این بلای خانمانسوز استفاده شود.

انتهای پیام

الگوبرداری این‌بار از لمینت دندان سلبریتی‌ها!
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا