تاکید سیسی بر جدیت مصر برای همکاری ثمربخش با عراق

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهوری مصر از هیئت عراقی به ریاست «خالد بتال»، وزیر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی این کشور استقبال کرد.

سیسی در این دیدار بر اصول ثابت سیاست مصر در حمایت از عراق و تقویت نقش این کشور در میان کشورهای عربی و تحقق هر آنچه منجر به تامین منافع و کمک به این کشور برای گذر از همه چالش‌ها و حفظ امنیت و ثبات عراق شود، تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر به جدیت و اراده قوی مصر برای همکاری ثمربخش با طرف عراقی در همه زمینه‌ها اشاره و بر اهمیت پیگیری دقیق توافقات به ویژه در سطح اجرایی و عبور از چارچوب‌های اداری و بروکراتیک سنتی برای حصول نتایج ملموس تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی عراق تصریح کرد بغداد از تلاش‌های مصر در حمایت از عراق در همه زمینه‌ها قدردانی می‌کند و امیدوار به تقویت همکاری‌ها با مصر در سطح دوجانبه یا در طبق سازوکار سه جانبه با حضور اردن است.

همچنین دبیرخانه هیئت دولت عراق از امضای یادداشت‌های تفاهم و پروتکل همکاری با طرف مصری خبر داد.

در بیانیه دبیرخانه هیئت دولت عراق آمده است که مذاکرات رسمی میان هیئت عراقی و مصری که با حضور«مصطفی مدبولی»، نخست‌وزیر مصر برگزار شد، منجر به امضای یادداشت تفاهم و پروتکل‌ همکاری میان طرفین شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که یادداشت‌های تفاهم درباره ترسیم سیاست‌های اقتصادی، توسعه‌محور، همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای از سوی «خالد بتال»، رئیس هیئت عراقی و «هاله السعید»، وزیر اقتصاد مصر امضا شد.

نارضایتی مقام‌های اروپایی از سود سرشار آمریکا از بحران اوکراین
هم اکنون بخوانید

هیئت عراقی از روز چهارشنبه به مذاکرات خود با طرف مصری برای دستیابی به توافقات مشترک ادامه می‌دهد و قرار است به زودی دیدارهای سه‌جانبه میان بغداد، قاهره و امّان برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا