انتقاد منتجب نیا از شعرخوانی اردوغان در باکو + فیلم

رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی شعرخوانی اردوغان در باکو را محکوم کرد.

به گزارش اعتماد نو، آیت الله رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی در گفتگو با رویداد۲۴ ضمن محکومیت سخنان اردوغان رئیس جمهور ترکیه که در قالب یک شعرخوانی تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده بود، گفت:‌ یک مقام بلندپایه مانند رئیس جمهور یک کشور، نمی‌تواند و نباید چنین سخنان منفی را به زبان بیاورد تا باعث ایجاد کدورت و حتی دشمنی با همسایگان خود و دیگر کشورها شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: تمامی کشورهای جهان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران طبق قانون اساسی خود، حفظ تمامیت ارضی را از اصول اجتناب ناپذیر خود می داند و علیرغم اختلاف سلیقه ها در کشور، همه مردم اعم از نژادها، اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در مورد تمامیت ارضی کشور حساس هستند و آن را هویت و ناموس ملی خود می دانند و به کسی اجازه دخالت در این مسئله را نخواهند داد.

منتجب نیا تنوع اقوام را در کشور، امتیازی برای ایران دانست و گفت: یادآوری جغرافیای گذشته و دامن زدن به مسائل پیشین، قطعاً به ضرر دامن زنندگان به آن است و امیدواریم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

رئیسی ایده دور هم جمع کردن نخبگان را برای ایجاد وحدت ملی اجرایی کند/ دست منتقدان داخلی را باز بگذاریم، اپوزیسیون نمی‌تواند نقشی ایفا کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا