ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه تعجب‌انگیز و غیرپذیرفتنی است


ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه تعجب‌انگیز و غیرپذیرفتنی است

جمعی از نمایندگان شمالغرب کشور در محکومیت شعرخوانی اخیر اردوغان، بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ملت عزیز و غیور ایران

بکارگیری ادبیات تفرقه آمیز رئیس جمهور ترکیه آقای رجب طیب اردغان که انتظار حسن هم جواری و تلاش درجهت وحدت جهان اسلام و ایجاد صلح و ثبات در منطقه از ایشان می رود، بسیارتعجب انگیز و غیرپذیرفتنی است و شدیدا آن را محکوم می کنیم.

ادبیاتی که یادآور تحمیل داغی جان سوز بر پیکر سرزمین بزرگ ایران و جدایی تحمیلی و ناخواسته بخش مهمی از پاره تن ملت ایران بود. اشعاری که هم سراینده آن و هم خواننده آن همانا ایرانیان عزیز و داغدیده از فراق فوق می باشند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از استان های شمالغرب کشور و سایر استانها ضمن محکومیت ادبیات تفرقه پراکنانه فوق و تاکید بر تمامیت ارضی، آبی و آسمان پاک کشور بزرگ ایران، به آرمانهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای و اصول قانون اساسی از جمله اصل یازدهم “بحکم آیه “ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون؛ همه مسلمانان یک امت اند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قراردهد و کوشش پیگیر بعمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد” تاکید می کنیم.

و همراه با مردم عزیزمان، نمایندگان همه استان های کشور این نوای دلنشین را یادآور میشویم: “همه با یک نام و نشان، به تفاوت هر رنگ و زبان، همه شاد و خوش و نغمه زنان، ز صلابت ایران جوان، به صلابت ایران کهن”.

تهران و مسکو و تهران برای ساخت پهپاد در خاک روسیه توافق کرده‌اند
هم اکنون بخوانید

و بار دیگر ضمن تاکید بر یکپارچگی ملت با فرهنگ و ریشه دار ایران اسلامی و هم نوا با دهها هزار شهید و جانباز مدافع این مرز و بوم از خطه سرسبز و شهید پرور آذربایجان فریاد سر می دهیم که: “آذربایجان جانباز، خامنه ای دن، انقلاب دان، ایران نان، آیرلیماز”.

جمعی از نمایندگان استان‌های شمالغرب و سایر استان‌های کشور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا