دعوت اپوزیسیون ونزوئلا به مشارکت در یک همه‌پرسی اعلام نظر درباره انتخابات اخیر

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به مردم این کشور تاکید کرده تا از طریق اعتماد نو به نقل از برنامه‌های موبایل‌های خود یا حضور فردی در حوزه‌های مشخص شده در ونزوئلا یا سایر کشورهای آمریکای لاتین، ایالات متحده و اروپا در این نظرسنجی شرکت کنند.

اپوزیسیون این روند را “رایزنی مردمی” نامیده‌اند.

گوآیدو در یک راهپیمایی که روز جمعه در کاراکاس برگزار شد، گفت: ونزوئلایی‌ها،‌ هر جای جهان که هستید، در این روند شرکت کنید. مردم به دنبال راهی برای رد این دیکتاتوری هستند.

رهبران اپوزیسیون می‌گویند، اگرچه این نظرسنجی هیچ ماهیت قانونی ندارد. اما دشمنان نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را متحد می‌کند. این افراد شامل پنج میلیون ونزوئلایی نیز می‌شود که از کشور فرار کرده‌اند و می‌توانند در این نظرسنجی شرکت کنند.

این نظرسنجی از ونزوئلایی‌ها می‌پرسد که آیا تمایل دارند تا به حکمرانی مادورو پایان دهند و یک انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی جدید برگزار شود و در عین حال، فشارها از جانب متحدان بین‌المللی بر وی افزایش یابد یا خیر.

“ریسا گریس-تارگو”، تحلیلگر ونزوئلایی گروه اوراسیا گفت: این همه پرسی علاوه بر آنکه به دنبال اتحاد ونزوئلایی‌هایی است که مادورو را دوست ندارند، پیامی برای حامیان بین‌المللی نیز به شمار می‌رود.

انتهای پیام

درخواست نتانیاهو از صهیونیست‌ها برای رفتن به پناهگاه از بیم موشک‌های مقاومت
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا