کاهش شکایات اولیا از شهریه مدارس غیردولتی/ریزش ثبت نام در مقطع پیش دبستانی

سعید صالح در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت ثبت نام و شمار دانش آموزان مدارس غیردولتی در سطح کشور اظهار کرد: ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد، پایان آذرماه نهایی می شود.

وی افزود: اما بر مبنای آخرین گزارش ها،   آمار ثبت نام سال جاری تقریبا همانند سال گذشته است و حدود یک تا دو درصد نسبت به سال گذشته کاهش دارد. عمده ریزش ثبت نام ها در مقطع پیش دبستانی رخ داده است و با توجه به ماهیت این دوره که رسمی اما غیرالزامی است و نوآموزان سن پایینی دارند، کاهش ثبت نام ها طبیعی به نظر می رسد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کاهش ثبت نام ها باعث شده تا موسسان مراکز پیش دبستانی با مشکلات جدی در پرداخت هزینه های جاری روبه رو شوند، گفت: هزینه مراکز از اجاره بها گرفته تا موارد دیگر، حتی اگر نوآموزی جذب نکرده باشند، کاهشی نداشته است.

صالح همچنین درباره شکایات مربوط به شهریه مدارس غیردولتی اظهار کرد: در مجموع روند شکایات در حیطه شهریه ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته به یک باره در میانه سال، آموزش ها غیرحضوری شد که ابهامات زیادی برای اولیا و موسسان در پی داشت. موسسان معتقد بودند هزینه هایشان افزایش یافته و منابعی را صرف خرید تجهیزات و لوازم آموزشی مورد نیاز کرده بودند. از آن سو اولیا معتقد بودند مدرسه تعطیل شده و باید شهریه ها برگردد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر تفاهمی میان مدارس و اولیا به وجود آمده است گفت: البته همچنان چالش هایی وجود دارد اما به شکل روانی رسیدگی و بررسی می شود. شهریه مصوب در سامانه مشارکت ها اعلام شده است و اگر هنوز هم اولیا شکایاتی دارند می توانند در همان سامانه سناد ثبت شکایت کنند و همکاران ما در استان و ستاد پیگیر هستند.

پایان دیدار پرسپولیس سپاهان با یک مرگ عجیب و ٢۴۵ مصدوم
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

دکمه بازگشت به بالا