در کنار گزارش تفریغ بودجه، جدولی ارائه شود تا عملکرد دستگاه‌ها را نشان دهد

دکتر محمد خدابخشی در جلسه کارگروه تفریغ بودجه که ۲۰ آذر برگزار شد، اظهار کرد: زحمات شبانهروزی دست‌اندرکاران برای تدوین گزارش تفریغ  بودجه باید به خوبی دیده شود و جدول مذکور تمام اطلاعات را به ما دهد.

وی اضافه کرد: به همراه این گزارش تفریغ بودجه، براساس شاخص‌های مقایسه‌ای دستگاه‌ها با هم، جدولی ارائه شود که شامل همه شاخص‌ها باشد که عملکرد دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را در تفریغ بودجه نشان دهد.

نائب رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از این شاخص‌ها درصد احکامی است که به طور کامل دستگاه‌های اجرایی وزارتخانه‌ها رعایت کردند.

خدابخشی بیان کرد: یکی دیگر از شاخص‌ها میزان انحرافات بودجه‌ای است که این دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها داشتند.

وی گفت: باید بدانیم در وزارتخانه‌ها چه اتفاقاتی می‌افتد و تحلیل‌های خوبی از طریق جدول مذکور می توان انجام داد.

نماینده مردم الیگودرز بیان کرد: براساس جدول مذکور می‌توان عملکرد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را براساس شاخص‌های مورد نظر مقایسه و جایگاه آنها را براساس تفریغ بودجه مشخص کرد. 

وی اضافه کرد: براین اساس دستگاه‌هایی با عملکرد برتر و بدتر مشخص شوند.

خدابخشی اظهار کرد: وقتی عملکرد دستگاهی را بیان کنید هیچ کسی موضع علیه دیوان محاسبات و کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه بودجه مجلس نخواهد گرفت. 

نائب رئیس کمیسیون اعتماد نو به نقل از برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی گزارشات به این شکل تهیه شود و این اطلاعات را به مجلس ارائه دهیم در طی سه و پنج سال می‌توان روند عملکرد را متوجه شویم.

افکار عمومی منطقه تا مرز تنفر نسبت به فرهنگ و سیاست آمریکا پیش رفته است
هم اکنون بخوانید

وی گفت: به عنوان مثال وزارت جهاد کشاورزی در طی سه سال بررسی می‌شود و چنانچه جایگاه این دستگاه براساس شاخص‌های مدنظر تفریغ بودجه تنزل پیدا کرد باید تغییر و تحولاتی صورت گیرد اگر عملکرد روبه بهبود بود باید آن دستگاه را کمک کرد.

خدابخشی عنوان کرد: تهیه این گزارشات اطلاعات دقیقی برای تحلیل بهتر به ما خواهد داد.

نماینده مردم الیگودرز افزود: با این اوصاف نقاط قوت وضعف  دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مشخص خواهد شد و کسی هم موضع سیاسی نخواهد گرفت آن وقت فضایی ایجاد می‌شود که همه کمک کنند.

وی افزود: آقای دکتر بذرپاش هم قبل از اینکه در دیوان  محاسبات مستقر شوند این پیشنهادات را به وی دادیم که قول دادند انجام دهند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا